Beantwoord

Alexa

• 30 October 2018
  • 6 reacties
  • 548 Bekeken

Ik heb 2 kamers samengesteld in Sonos. Tv kamer bestaand uit 2 sonos one , Sub en Playbar. Livingroom bestaand uit 2x Play 5 2gen.
Nu vraag ik mij waarom ik via het stemcommando Alexa Play ABBA on Livingroom geen muziek af kan spelen, werkt alleen als ik een groep maak?
Alexa verteld dat ze deze speaker “livingroom” niet herkent??
Weet iemand of dit wel kan en hoe dat moet?
icon

Beste antwoord door Tim S 1 November 2018, 09:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sorry voor nu kan ik er helaas weinig op melden, Amazon Alexa word (nog) niet in de Benelux ondersteunt.
Het lijkt me dat als je kamer inderdaad Livingroom heet, ipv Woonkamer, en deze ook aan de Alexa gekoppeld is in hun portal, dan zou het moeten kunnen functioneren.
Maar kan er verder dus weinig concreets op aankaarten.
Excuses voor het ongemak.
Ik lees mijn eigen vraag net terug, ik denk dat het iets duidelijker moet.
Kun je, als je een kamer hebt samengesteld waarin een sonos one is opgenomen ( sonos one werkt met stemcommando) , via Alexa, muziek afspelen in een kamer met Sonos speakers zonder spraakfunctie?
Reputatie 7
Badge +2
Dat zou mogelijk moeten zijn, je moet kunnen melden dat een bepaalde kamer bepaalde muziek moet afspelen.
Je moet wel bij de Sonos One in de buurt zijn wil deze het spraak-commando kunnen oppakken.
Dank voor je reactie. De twee kamers in in de zelfde ruimte opgesteld. Ik gebruik de 2 Play 5 speakers voor stereo geluid en de Andere speakers inclusief de 2 sonos one speakers, voor geluid van de TV. Dus het geven van commando,s gaat goed alleen antwoordt Alexa dat ze geen speaker vind met de naam Livingroom?
...
Reputatie 5
Badge +3
mvd, als we je ergens mee kunnen helpen horen we dat graag.