Vraag

Albums compilatie

• 4 August 2017
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Goedendag,

Ik heb diverse compilatie albums op mijn telefoon staan.
In de controller app van sonos worden deze dus opgeplitst in afzonderlijke albums in combinatie van de artiest.
De compilatie albums zijn festival sets van o.a tommorowland. Dus diverse artiesten met hun eigen nummers.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? In de eigen bibliotheek van de telefoon gaat het wel goed is alleen in de controller app niet goed.

Alvast bedankt,

Dominic

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als de nummers op je telefoon staan, wil je deze eerst via USB naar je computer toe krijgen, om dan dus een programma te gebruiken waar mijn collega het over had.
Meta data is de informatie die gekoppeld staat aan muziek nummers, zodat een programma zoals ITunes, of Sonos, weet welke informatie er aan een bestand zit, welke Artiest, en welke Album, hoeveelste nummer van het CD'tje etc etc.
Als er geen meta data aan muziek gekoppeld staat, kan het goed zijn dat je nummers naar voren gaat zien komen als Onbekende Artiest - Track 1.
Wat ik beschijf is uiteraard een voorbeeld, maar je muziek heeft waarschijnlijk geen Tomorrowland informatie gekoppeld aan de bestanden en vandaar dat deze mogelijk verspreid onder verschillende tags terug te vinden zijn.
Denk dat je de Album of Album-Artiest informatie wilt aanpassen naar Tomorrowland, en mogelijk zie je dan onder Tomorrowland een album verschijnen welke alle individuele nummers laat zien.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Ik heb bij instellingen-muziekbibliotheek beheren de volgende opties.
Itunes gebruiken album artiesten gebruiken of niet groeperen.

Itunes gebruiken staat aan. Alleen heb ik geen itunes pakt de app dan automatisch de desbetreffende app die daar wel voor bedoelt is?

Sorrie ik ben echt niet handig met apps en mobielen telefoons.
Daar heb ik iemand voor maar die wist het ook niet meer ghehe.
Reputatie 5
Badge +2
iTunes was maar een voorbeeld. Heb je een entry in de nummers gevonden voor albumartiest? Zijn deze ingevuld?
Goedenmorgen bob,
Ik heb een samsung galaxy s7 en gebruik het standaard programma om te delen denk ik.
Dit denk ik omdat ik niet helemaal snap wat je bedoelt.
Itunes is toch een apple product?
Wel heb ik gekeken in het menu waar je itunes album synchronisatie kan gebruiken en die staat wel aangevinkt. Als ik de andere 2 opties probeer verandert er eigenlijk niets.

Dominic
Reputatie 5
Badge +2
Dit ligt m in de metadata van de nummers. Wat voor programma gebruik je om je muziek in te delen? Mocht het iTunes zijn, dan heb je een vinkje voor compilatie albums dat aan moet staan. Zorg er ook voor dat 'artiest' en 'album' zijn ingevuld, maar let op dat 'albumartiest' leeg is. Dan zou het goed moeten gaan.