Vraag

Alarm, Sonos Radio, Random zenders

  • 27 July 2020
  • 9 reacties
  • 842 Bekeken

Hallo,

 

Sinds de overstap naar de S2 software heb ik problemen met de alarm functie i.c.m. Sonos Radiostations. Het vreemde is dat hij spontaan een ander radiostation laat horen dan wat ingesteld is. Vanochtend ook weer, Q-Music ipv NPO radio 2. De software zegt dat NPO radio 2 draait, maar het is iets anders te horen. Welke zender er komt verschilt. Soms komt er ook een Franse zender door.


hebben meer mensen hier last van? Wat is hier aan de hand?

 

groeten, Michel


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Even voor de duidelijkheid: je hebt het niet over Sonos Radio maar over zenders van TuneIn als ik je schermprint zo bekijk.

Reputatie 5
Badge +3

Sonos Radio is een aggregator, die streams van verschillende bronnen bij elkaar brengt (TuneIn, iHeart, etc.). Daarom krijg je dus TuneIn streams en artwork als je via Sonos Radio de Nederlandse zenders streamt die in de TuneIn catalogus zitten. Onder het artwork kun je zien dat @Wintertje Sonos Radio gebruikt.

 

Echter, dat betekent wel dat het op 2 plekken mis kan gaan - óf Sonos Radio doet iets verkeerd, óf bij TuneIn gaat iets mis. Helaas drukte ik vanmorgen de wekker iets te snel uit om te horen of het ook echt Radio 2 was (ik gebruik ook Sonos Radio als alarm).

Exact wat @Sjoop1985 zegt @106rallye

Ik gebruikte in het verleden altijd TuneIn (direct) zonder Sonos Radio. Echter begon ik daar sinds de upgrade naar S2 last te krijgen van iritante TuneIn “reclameblokken” die de radio stream letterlijk onderbraken, een beetje zoals Spotify Free dat doet, dat samen met de reclameblokken die de radiozender zelf al heeft vond ik dat een beetje too much worden, dus heb ik de overstap gemaakt door de directe TuneIn koppeling uit m’n sonos account te halen en over te schakelen naar de Sonos Radio koppeling.

Wanneer ik dus ook bij alarm de muziek selecteer dan loopt dat via Sonos Radio, dat daar dan op de achtergrond bij Sonos ook TuneIn voor gebruikt wordt prima, zolang ik er maar geen last van heb.

Waar ik dus wel last van heb is dat ik zoals ik aangeef NPO Radio 2 selecteer, maar dat Qmusic (of een willekeurige andere zender, kan ook buitenlands zijn) begint te spelen wanneer het alarm af gaat. Het probleem hierbij is dat het 8 van de 10 keer wel goed gaat, maar die 2 keer is toch vreemd wakker worden. Erg vervelend en niet echt betrouwbaar te noemen.

Het gekke is dan wanneer ik de stream volgens bovende scherm stop en weer start, dat in dit geval qmusic vrolijk verder speelt (wel met als naam NPO Radio 2 (en ook de albumart), enige waar het aan te zien is dat het qmusic is, is in dit geval het af te spelen nummer en ja, je hoort het natuurlijk.

Wanneer ik dan weer naar de ‘Bladeren’ interface ga en via Sonos Radio NPO Radio 2 aantik, om dan toch manueel naar dit kanaal te luisteren, dan springt hij over naar de juiste stream.

Hallo,

 

Ik heb het zelfde probleem. Is er al een oplossing voor?

Hallo Rob,

 

ik heb hier helaas nooit een goede oplossing vanuit Sonos gekregen. Het advies was uiteindelijk na wat mailen en proberen over en weer om maar TuneIn als bron te blijven gebruiken voor radio streams i.p.v. Sonos radio en de TuneIn reclame dus maar voor lief te moeten nemen.

gr. Michel

 

 

Jammer, maar bedankt voor je reactie,

 

mvg

Rob

Hoi,

 

Zelfde probleem hier. 

Niet met overstappen naarS2, maar met overstap naar Sonos radio.

Vanmorgen weer Q-music ipv 3Fm. Derde keer in paar weken. Nog nooit andere zenders dan Q gekregen, wekker staat altijd ingesteld op 3FM (en altijd op dezelfde tijd).

Zou fijn zijn al dit wordt opgelost.

Terug naar TuneIn is door reclames minder fijn. Scheelt overigens wel 30 seconden of meer. Sonos radio stream loopt flink achter.

Hopelijk zijn dit nog opstartproblemen....

 

 

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem met SONOS Radio en de alarmfunctie. Ik ga weer terug naar TuneIn. 
 

Groet,

 

Rob

Naast het boven geschreven probleem ervaar ik ook het probleem dat als ik NPO radio 1 instel als wekker, niet de radio gaat lopen, maar het wekker signaal, terwijl internet connectie gewoon netjes aanwezig is (handmatig kan ik de radio gewoon streamen).

Iemand een idee?