Vraag

alarm smorgens

• 26 december 2017
  • 10 reacties
  • 1225 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Er start om 9.00h in de morgen al zeker een half jaar een radiozender (zo ingesteld). Nu is het afgelopen week al 2 keer voorgekomen dat er een buzzer/alarmtoon afgaat. Hoe kan ik dit voorkomen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het buzzer alarm word afgespeelt als de bron welke u instelde niet benadert kan worden.
Dus als u bijvoorbeeld radio insteld als alarm, maar er zou geen internet aanwezig zijn, dan kan Sonos dit radio station niet afspelen en benadert deze het standaard alarm geluid.
Mocht dit zich vaker voordoen, dan ontvang ik graag een diagnose kort aangemaakt nadat dit probleem zich voordoet.
Diagnose kunt u aanmaken zoals beschreven op de volgende FAQ.
Hoor graag het bevestiging's nummer van u.
Reputatie 2
Badge +1
Ok, maar hoe kan ik dan voorkomen dat de buzzer af gaat als deze iets niet kan afspelen?
Reputatie 7
Badge +2
Dit is niet te voorkomen, als de bron niet te benaderen is, zal de buzzer te horen zijn.
Wij gaan er immers van uit dat u op z'n minst iets wilt horen, en u zich dus niet verslaapt.
Zou gek zijn als Sonos de bron niet kan benaderen, dat we niks laten horen, om uiteindelijk boze klanten te krijgen die niet wakker werden op het moment dat de wekker was ingesteld.
Mocht je de buzzer niet willen horen, dan kan ik alleen het advies bieden om een bron te selecteren waarvan u zeker weet dat deze altijd te benaderen is, of het alarm volledig uit te zetten.
Reputatie 2
Badge +1
Dan graag een mogelijkheid om smorgens op gezette tijd muziek af te spelen.
Reputatie 7
Badge +2
Als u muziek van een computer met Sonos deelt, dan zou je deze muziek als alarm kunnen instellen.
Moet je er wel zeker van zijn dat de computer aanstaat, zodat de muziek benaderbaar is als het alarm aangaat.
Hi Tim,
Ik heb een andere situatie. Ons ochtendalarm speelt meestal goed af. Is er echter (tijdelijk) geen bron beschikbaar dan speelt slechts soms de buzzer....meestal niet en dan hebben wij geen alarm. Enig idee?
Reputatie 5
Badge +2
Staat de alarm voor elke dag ingesteld? Maak even een diagnose van het systeem en post hier het bevestiging's nummer.
Goedemorgen Rayen, het was even wachten op dezelfde situatie...en vanmorgen speelde er geen muziek alarm af maar ook geen buzzer. De alarmfuntie werkt dan geheel niet.

Diagnose 109 104 64 10 zojuist aan je verzonden.

Muziekje of buzzer zou alle werkdagen (maandag t/m vrijdag om 06:45 uur) moeten aanspringen.

De buzzer zou iets moeten zijn om op te kunnen vertrouwen, toch?

Groet Edward
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose is leeg, ik vermoed dat het probleem hier zit. Zou je ons willen bellen zodat we even mee kunnen kijken naar je netwerk en eventuele interferentie.
Hi Ryan,

Ondertussen gebeld en de storing is niet te achterhalen uit de laatste diagnose dump van vanmorgen. Hier stond wel data in, helaas die van gisteren niet. We gaan e.e.a. testen in de komende periode.

Bedankt zover, Edward