Vraag

Alarm fade in?

• 15 August 2017
  • 7 reacties
  • 368 Bekeken

Sinds enige tijd gebruik ik de Sonos speaker die ik heb op de slaapkamer als wekker. Ik vind het handig om terugkerende alarmen in te stellen voor de verschillende dagen en ze eenvoudig via de app te kunnen wijzigen.

Wat ik mis is echter een mogelijkheid om fade-in te hebben als het alarm afgaat. Zelfs op laag volume is het nogal abrupt wakker worden als een radio stream ineens begint te spelen. Mijn jaren oude squeezebox had deze functie wel al. Is het mogelijk met Sonos? Of moet ik een feature request indienen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ben bang dat dit op een feature request uitkomt, want deze mogelijkheid zit helaas nog niet in het Sonos systeem.
Sonos zet het alarm inderdaad aan op het volume niveau zoals deze ingesteld staat.
OK, thanks. Weet je ook waar ik een feature request kan doen? Alles verwijst naar deze community wat ik kan vinden 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Excuus, niet perfect beschreven, je post is in theorie nu een feature request.
Feature developement kijkt naar de community om te zien wat de wensen van onze klanten zijn.
Dus bedankt voor het verzoek naar de functie.
Kan verder helaas geen garantie's geven of het in Sonos verwerkt word, en in welke update het verwerkt zou worden. maar de vraag ligt er in ieder geval, en misschien zie je de functie in de toekomst verschijnen.
Reputatie 2
Badge +1
Als workaround (wel een lelijke 🆒) kun je natuurlijk een paar alarmen achter elkaar instellen met telkens een hoger volume.
Thanks voor de reacties. Creatief om er meerdere achter elkaar in te stellen, maar ik hoop dat de developers mijn idee ook oppikken 🙂
Badge
Ik heb dit nu ruim een jaar geleden ook al aangegeven. Fade in is eigenlijk een must voor een wekker. Maar goed blijkbaar is de wekker funktie geen prioriteit, jammer.

Lijkt me ook vrij eenvoudig te implementeren.
Reputatie 5
Badge +2
Als het goed is is er al een fade-in, het geluid van het alarm zou langzaam luider moeten worden totdat deze het ingestelde volume bereikt. Kan je dit nog even testen op je systeem?