Al nieuws? Sonos en KPN probleem

  • 7 August 2021
  • 26 reacties
  • 1742 Bekeken

Badge

Hi! Sinds een ruime week is er een probleem met de verbinding van KPN en Sonos. Hierdoor vallen de speakers soms weg en werkt spraakbediening niet (goed). Na veel contact met Sonos (heel goed en netjes geholpen en geïnformeerd) blijkt dit dus te komen door een probleem bij de router van KPN die een update zou hebben gehad. Dus nu ligt Sonos tijdelijk bekabeld bij ons afwachtende tot KPN iets gaat veranderen. Ik vroeg me af: is er al meer bekend over de oplossing van dit probleem? :)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

26 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Brechje en welkom op onze Sonos Community!

 

Wij zijn op de hoogte van dit probleem en zijn aan het samenwerken met KPN naar een oplossing toe, inderdaad. Momenteel hebben wij geen datum voor wanneer het opgelost wordt maar het wordt hard aan gewerkt door de interne teams van Sonos en KPN om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Badge

@Brechje Ik heb vergelijkbare problemen. Alleen Sonos chat support vandaag wist niks te melden over KPN problemen.Heb jij het hier ook over de Experiabox V10 of heb jij een andere versie van de KPN router?

Badge

@Geebee dat is vervelend, was bij mij aanvankelijk ook zo. Later paar keer telefonisch contact gehad met Sonos en werd dat recht gezet doordat er inderdaad meerdere meldingen binnenkwamen. Het betreft bij mij inderdaad ook de Experiabox V10

Badge

Mmm, waardeloos, iets van 2 jaar geleden ook al gedoe met KPN. Is er gezegd of ze al weten wat er mis is?

Badge

Er werd me door een medewerker van Sonos verteld dat het waarschijnlijk iets te maken zou hebben met een update van de router van KPN, maar meer dan dat wisten ze toen ook niet geloof ik.

Badge

Ik ervaar hetzelfde probleem. Nu heb ik gisteren mijn router herstart en dan komen mijn 2x play one online. Dit heeft de hele dag gewerkt. Nu kom ik vanochtend beneden en zijn ze weer als 2x ??.

het lijkt er op dat er iets in de nacht gebeurd waardoor het zich reset

 

mijn playbar en play 3 werken wel gewoon

Badge

Dit had ik ook telkens. Enige tijdelijke oplossing nu is bedraden. Ze vliegen er namelijk telkens uit inderdaad. 

Badge

Dat is voor mij geen optie. Nu iedere ochtend de router herstarten

Badge

Ja echt superrot. Hoop dat het snel verholpen is...

Badge

@Cristian N Is er al iets meer bekend? Vandaag weer wegvallen van de internetverbinding op de KPN Experiabox V10. Geheel onverwacht, geen geluid meer. Na minuut of 10 weer herstel van de verbinding.

Diagnose waarin dit zichtbaar moet zijn hieronder. Afspelen via Spotify toen het gebeurde. Daarna afspelen van lokale bibliotheek werkte wel, dus Sonosnet was wel in de lucht maar internet niet, leek het mij.

Diagnose: 1088398296

Reputatie 7

@Geebee Volgens https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/sonos-kan-na-update-experiabox-v10a-geen-surround-maken-546051/index2.html is er enkel bij de v10a een update geweest die zaken in de war schopt. Niet bij de v10. Bovendien zou het aanmaken van een Sonosnet nu juist de oplossing moeten zijn. Jij lijkt dus een ander probleem te hebben.

Voor reactie op je diagnose moet je even bellen met Sonos; dat doen ze hier sinds kort niet meer……

Badge

@106rallye De starter van deze berichtendraad heeft het ook over problemen met V10 van de Experiabox... Ik ga de diagnose via de chat communiceren, dank voor de tip.

Helaas, ook hier valt de sub steeds weg. En ook steeds de one speakers. Ik herstart ook iedere morgen de router.  Ik lees hier dat het aan de KPN ligt. Hoop dat het snel opgelost wordt. Heb je zo'n mooi systeem werkt het niet. :-(

Reputatie 7

@Jook Ook een V10a? Zie dan mijn link hierboven.

Ik lees nu op het KPN-forum dat Sonosnet ook een probleem kan zijn…..

@106rallye nee ik heb de Sonos Sub 2.0. Geeft sinds een week problemen.

Reputatie 7

De V10a is de versie van je router - alleen op die router heeft KPN de nieuwe software gezet die Sonos (en ook andere apparaten trouwens) dwarszit.

Badge

Het zou fijn zijn als iemand van Sonos, bv @Cristian N , weer even een update geeft hier. En even aangeeft of de door Sonos samen met KPN gesignaleerde problemen voorkomen bij zowel de V10, V10a of zelfs V12 van de Experiabox. 

Badge

De medewerker van Sonos vertelde mij aan de telefoon toen deze ellende allemaal begon dat het grotendeels V10 Experiaboxen betreft.

 

Ik hoop echt dat het snel verholpen is, die irritante kabel door de hele kamer ben ik helemaal beu. Bewust voor draadloos systeem gekozen.

 

Ik hoop dat Sonos weer een update kan geven van de stand van zaken!

Reputatie 7

V10? Volgens KPN is enkel met de V10a iets veranderd……… Zie de link.

Badge

Excuus het betreft bij ons ook de V10a

Badge

Ik heb inmiddels ook met KPN contact gehad, maar dat is ronduit waardeloos.

Reputatie 7

Ik lees wel dat je op verzoek de oude software terug kunt laten zetten. Niet gelukt dus?

Badge

@106rallye dat heb ik inderdaad geprobeerd maar na 35 minuten aan de lijn met KPN waar ik mevrouw heb geconfronteerd hiermee kreeg ik alsmaar te horen dat het niet zomaar kon vanwege allerlei protocollen en 'het werkte nu'. Dan moest ik maar weer bellen als het er weer uit gaat vliegen...

Badge

Mmm, dan ben ik de enige in deze thread die dit probleem heeft met een v10 versie… Vandaar dat ik hoop dat iemand van Sonos hier kan melden of het probleem dat zij onderzoeken expliciet alleen over v10a gaat of ook over v10.

Badge

Voor de mensen met de V10a, de eerder doorgestuurde link die @106rallye doorstuurde met het KPN forum is goed om even erbij te pakken. Je kan nu, eindelijk, de terugzetting naar de oude firmware krijgen, zodat Sonos in ieder geval gaat werken. Moet je even het laatste bericht van Denise (KPN medewerker) lezen!