Beantwoord

Airplay werkt niet meer


hallo. ik heb laats een sonos one speaker gekocht en in het begin werkte airplay helemaal naar behoren. maar nu een paar weken veder werkt airplay niet meer. heeft iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Tim S 7 March 2019, 09:21

Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
ik heb de diagnose verzonden
en ik heb een bevestegingscode
Reputatie 7
Badge +2
Kan niet op je scherm meekijken, zie het bevestigings nummer dus graag tegemoet.
dit is de schermopname met het bevestegingsnummer
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen de KPN en Sonos een keer stroomloos te maken en opnieuw aan te sluiten.
Zie je dat je Airplay functie dan weer naar voren komt voor de Keuken en Anton speaker?
ik heb dit tot 2x toe geprobeerd krijg ze wel weer te zien in het menu maar als ik iets probeer te streamen komt er geen geluid uit de speaker
Reputatie 7
Badge +2
Dat is gek, want zie in de laatste diagnose dat je Sonos ongeveer langer dan 30 dagen op het stroom aangesloten staat.
Met uit en aan zetten heb ik het niet alleen over de Sonos Bridge, maar ook de speaker componenten.
ik had alleen de router en de bridge en desbetreffende speakers stroomloos gemaakt.
ik moet nu alleen wel even wachten aangezien mijn huishouden de wifi vrij veel gebruikt en ik die dus niet zomaar uit kan schakelen. ik zal wel proberen dit zo snel mogelijk te doen. is het nadat ik dat gedaan heb de bedoeling dat ik opnieuw een diagnose stuur?
Reputatie 7
Badge +2
Als het uit en aanzetten het probleem niet doet oplossen, wil ik je eigenlijk vragen ons telefonisch te contacteren waarin we onderzoek moeten doen naar je netwerk en Sonos apparatuur.
Verder onderzoek is eigenlijk niet mogelijk via het forum, vandaar de vraag in te bellen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
oké dan zal ik dat gaan doen
Badge
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 2 one’s en ook met mijn net geïnstalleerde beam en 2 play 5’s. De apparaten zijn wel zichtbaar in AirPlay, maar het wordt gewoon niet afgespeeld.
alle software is up to date....

help!
bij mij is het probleem na een paar keer van en op de stroom en een maand wachten verholpen. bij mij was ook vaak het geval dat buren van hetzelfde net gebruik maken dus heb ik mijn sonos op een ander net ingesteld. via instellingen/ geavanceerde instellingen/ sonosNet-kannaal/ en dan van het ene naar het andere kanaal. bij mij werkt na dit alles airplay weer redelijk.
Reputatie 7
Badge +2
Mochten er toch problemen blijven bestaan met Airplay, dan zien we graag een diagnose van je Sonos huishouden tegemoet.
Badge
Hallo Tim, de problemen zijn er nog steeds en dat geldt voor onze beide iphone’s (8) en iPads...
ik heb een sonos one in de badkamer op vd1 (op WiFi) een one in de keuken (bg) op WiFi en een surround met een beam (bedraad) en 2 play5’s (g2).
waneer je via AirPlay wil kijken blijft het cirkeltje gewoon draaien en zegt hij uiteindelijk: kan geen verbinding maken.
wanneer hij wel eens verbinding maakt vliegt de verbinding er vaak en snel uit....
waardeloos dus...

zeer vervelend des te meer omdat ik net lees dat de optie ‘op deze iphone’ wordt verwijderd van de sonos app... 😱😱😱😱 de enige manier die wel vlekkeloos werkt!!!

zou graag wat advies/oplossing willen krijgen voor mijn 1.700,- systeem dat op het punt staat onbruikbaar te worden...
Reputatie 5
Badge +3
Ik vind het jammer om te horen dat dit probleem nog altijd speelt.

Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen. Of bel anders even in. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Badge +1

1 jaar geleden!! Ik denk ik probeer Airplay even, maar ik krijg wel mooi mijn sonos speakers te zien, maar krijg het niet voor elkaar om te connecten… waarom werkt dit niet meer? Het heeft gewerkt!!

Reputatie 7

Correctie. Het werk bij jou niet meer. Vervelend genoeg natuurlijk, maar wellicht oplosbaar.

Heb je je telefoon al eens opnieuw opgestart? En de router? En de Sonos devices?

Badge +1

Jazeker beide opnieuw opgestart. Over de sonos one stereo paar lukt maar niet alle audio via apps op mijn iphone 12 pro kan ik airplay 2 streamen, kan niet connecten geeft hij aan terwijl alle sonos devices gewoon te selecteren zijn.

maar het valt me op dat Airplay 2 vergeleken met normale sonos app play nog trager werkt, lag.

als ik de Amp selecteer welke ik aan de ethernet kabel heb hangen die pikt airplay 2 nooit. Kan m ook wel kiezen maar geeft altijd aan cannot connect.

Reputatie 7

Ik heb het idee dat Airplay gevoeliger is voor wifi-storingen dan de normale Sonos-verbinding. Misschien goed om eens te bellen met Sonos; zij kunnen veel zien over je netwerk en waar mogelijk storingen zijn.

Badge +1

Daarom, Airplay is leuk verzonnen maar het is ingehaald door derden… ik laat het voor wat het is, iets moet gewoon werken. Geen flauwekulletjes over rebootje hier en daar.. 

Bij mij hetzelfde bijna, ik heb het idee dat het sinds de laatste update niet meer goed werkt.

Daarvoor gebruikte ik het iedere week en na ongeveer de update gedoe…


Mijn OneSL stereo connect wel maar stoort en valt soms met AirPlay helemaal weg. 
Routers, Sonos en apparatuur opnieuw gestart. Geen soulaas.

Airplay streamt wel goed naar mijn Marantz hifi-installatie zonder enige storing!

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @MartinManon. Spijtig om te horen dat je Airplay-problemen ervaart. 

 

Aangezien je beschrijving van het probleem, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen, net zoals @106rallye zei. Als je ook een diagnose bij de hand hebt net nadat het probleem zich voortdoet, kan de klantenservice je direct assisteren.

Hoi , 

Ik baal nu al heel lang als een stekker! 
Ik heb een sonos one aangeschaft om de muziek van mijn iphone af te kunnen spelen. 
Dat ging altijd prima, totdat!… deze functie zomaar uit de app gehaald is. 
Waardoor de sonos one voor mij onbruikbaar is geworden. 
Ik heb zooo ontzettend vaak, alles opnieuw geïnstalleerd, wat een vervelend klusje… Ik heb alle hulp sites doorgespit en gelezen… bah bah

Airplay wel een duizend keer geprobeerd!! 

En nu… kan ik dat dure ding dus gewoon niet gebruiken omdat Sonos maar zo even de functie heeft verwijdert. 
Ik vind dat echt NIET kunnen!!! 
Wat een slechte service… dat kun je toch echt niet maken naar jullie klanten toe. Het is slechte reclame voor jullie bedrijf, ik hoor en lees overal over deze Sonos actie… 
Volgens mij is het een vies trucje om de verkoop van nieuwe boxen te stimuleren, en daarmee gaan jullie over de rug van jullie klanten. 
Er is maar 1 oplossing, de oude functie weer terugbrengen… 

ik hoop echt oprecht dat jullie dit gaan rechtzetten. Lijkt echt nergens naar! 

 

Reputatie 7
Badge +3

Welke functie heeft Sonos dan verwijderd?
AirPlay is een iOS functie die ook vanuit de iPhone of iPad gestart moet worden. Rechtsboven naar onder schuiven n je speaker selecteren. Werkt gewoon hoor.

En waarom zou de One onbruikbaar zijn? Je kunt toch ook gewoon de services van Sonos gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Of bedoel je hier dat je de muziek die fysiek op je iPhone staat niet kunt afspelen? Indien dat het is dan is het niet echt handig om dat in een oude topic over AirPlay te zetten.

Indien dit het is dan speelt dit al een aantal jaren en dit is iets waar Sonos volgens mij niet veel aan kan doen. Dit is een iOS dingetje. 

Reageer