Vraag

Airplay 2 Imac

• 21 mei 2020
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Ik heb een iMac die met een ethernet kabel is, ik kan dan geen verbinding maken met mijn sonos One’s. (Via airplay 2).

Mijn Sonos One’s zijn verbonden met het zelfde netwerk, zodra ik de ethernet kabel uit mijn iMac haal werkt het wel, enig idee hoe ik het werkend kan krijgen als ik mijn iMac gewoon op ethernet kabel heb?

Ik heb ook nog een playbar + 2x play:1 hierop aangesloten.
Via wifi of de Sonos app heb ik nooit problemen.

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Kan je via dan het Sonos programma ook geen verbinding maken met je systeem als de netwerk kabel in je iMac zit, of werkt alleen de airplay niet?

Zou je anders een diagnose willen versturen met de netwerk kabel in je iMac en een diagnose met de kabel eruit.

Als je beide bevestigingsnummers hier dan wilt plaatsen kijk ik er graag even naar voor je.

Via het sonos programma kan ik wel verbinding maken, maar dan gewoon met de apps die er staan. Zoals spotify, maar geen airplay 2.

1922278311 > Met kabel 

103203165 > Met wifi

Reputatie 4
Badge +2

Diagnoses laat me helaas niet meteen zien wat er precies gebeurt.

Zit je computer rechtstreeks op de router, of zit er een switch tussen?

Zo ja, kan je het dan eens testen door de computer rechtstreeks op de router aan te sluiten?

De ethernet kabel is direct aangesloten op de router.
Wij hebben een connectbox van Ziggo, daarin zit de kabel van mijn iMac. 

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt het beste hiervoor inbellen zodat we op je iMac mee kunnen kijken. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Reageer