Vraag

Afstandsbediening werkt niet meer...

• 29 December 2015
  • 6 reacties
  • 1386 Bekeken

Ik heb vandaag mijn Sonos Playbar opgehangen. Voorheen had ik hem op een dressoir onder de tv staan maar hangend leek mij het geluid mooier.
Hoewel het ophangen niet zonder slag of stoot ging. De optische kabel klikt namelijk niet vast in mijn Playbar maar valt bij het minste geringste eruit......raar. Lijkt wel over iets mist. Zou dar gerepareerd kunnen worden denken jullie?

Maar goed ik heb hem hangend en werkend alleen mijn afstandsbediening werkt nauwelijks meer. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn xs4all decoder en die deed het altijd prima. Nu doet hij het alleen als ik er vlakbij sta.

Weet iemand wat ik fout doe?

Thnx
Eriv

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Ik heb vandaag mijn Sonos Playbar opgehangen. Voorheen had ik hem op een dressoir onder de tv staan maar hangend leek mij het geluid mooier.
Hoewel het ophangen niet zonder slag of stoot ging. De optische kabel klikt namelijk niet vast in mijn Playbar maar valt bij het minste geringste eruit......raar. Lijkt wel over iets mist. Zou dar gerepareerd kunnen worden denken jullie?

Maar goed ik heb hem hangend en werkend alleen mijn afstandsbediening werkt nauwelijks meer. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn xs4all decoder en die deed het altijd prima. Nu doet hij het alleen als ik er vlakbij sta.

Weet iemand wat ik fout doe?

Thnx
Eriv

Heb je nog een andere optische kabel kunnen proberen of ligt het aan het poortje? Wat betreft de afstandsbediening, dit kan komen door licht verstoring van de TV, heb je toevallig een Plasma TV? Stuur ook nog even een diagnose in als de TV speelt over de PLAYBAR, wellicht kan ik er iets uithalen.
Nu doet hij het alleen als ik er vlakbij sta.

Batterijen van de AB nog wel vol?
Het afstandsbediening probleem heb ik ook met led tv en nieuwe batterijen. Alleen van +- 1 meter afstand of korter doet de AB het. Vreemd
Kpn en Tv afstandsbediening werken beiden matig. Hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +2
Kpn en Tv afstandsbediening werken beiden matig. Hoe kan dit?

Dit kan komen doordat het IR signaal wordt verstoord door bijv: licht etc. Zou je voor mij een diagnose in willen sturen van het system. Misschien dat ik er iets uit kan halen. Hoe is de PLAYBAR geplaatst? En wat is de afstand tussen de TV en de Playbar?
Ik had de playbar staan (op marmer) nu hangt ie onder de tv en het probleem lijkt verholpen. Toch bedankt voor je reactie!