Vraag

Afstandsbediening Marantz gebruiken voor port

  • 5 November 2020
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Hallo,

Ik heb twee Sonos one speakers en een Sonos Port. Ik heb de Port via de Aux-uitgang van mijn Marantz: Melody X M-CR612 Netwerk Receiver aangesloten. Het streamen werkt perfect, alleen kan ik met de afstandsbediening van de stereo het volume niet hoger of lager zetten. Audio-uit in Marantz staat op ‘vast’.  Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? Danny


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik neem aan dat je het volume van de One's wilt bedienen als ze gegroepeerd zijn met de Port? Dan lijkt me dat via de Sonos-app te moeten gebeuren (evt. via de Sonos app op de PC, voice commands of een afstandsbediening voor Sonos).

Dat is inderdaad de bedoeling. Bij de instellingen van de Port staat nochtans bij Uitgangsniveau lijnuitgang, kies ‘doorgeven’ als je het volume instelt met een externe versterker en een bedieningssysteem van een ander merk. Maar dit laatste werkt niet.

Reputatie 7

Het enige wat ik kan bedenken is dat je bijvoorbeeld de hoofdtelefoonuitgang van de Marantz als “out” zou gebruiken met de door jou genoemde instelling op de Port.

Ok bedankt voor de hulp.