Vraag

afstandsbediening

• 15 November 2016
  • 9 reacties
  • 1754 Bekeken

Hallo,
mijn vraag is hoe je je tv afstandsbediening van je sonos haalt. Je kan namelijk hem er mee verbinden maar er ik weet niet hoe ik hem er af moet halen.
De tv is een Samsung smart TV.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Oh jee, dit topic was helemaal naar de tweede pagina weggezakt!

Nou ziet er naar uit dat je niet zomaar een afstandsbediening kan weghalen, tenzij je hem "vervangt" door een andere. Kan je misschien alsnog doen, en het op eentje zetten die je toch niet gebruikt. Of misschien op knopjes zetten die je niet gebruikt?
Reputatie 5
Badge +2
Is het inmiddels al gelukt met het weghalen/vervangen van de afstandsbediening?
Ik vind het onbegrijpelijk dat het onmogelijk is om een afstandsbediening te verwijderen. Dit is al jaren bekend. Een simpel instructie bij de ontwikkelaars neerleggen om het te klaren, misschien een half uurtje werk!!!! Ik hoop niet dat dit een teken is van onkunde of klant onvriendelijkheid, dan wordt het tijd om Sonos te vervangen door een ander systeem, inmiddels veel concurrenten met vergelijkbare systemen.....
Reputatie 5
Badge +2
Is wel mogelijk, door het terugzetten van de Playbar (of Playbase) naar fabrieksinstellingen, of door deze te vervangen door een andere afstandsbediening. Let op - wanneer een Sonos apparaat terug wordt gezet naar fabrieksinstellingen dan worden alle gegevens gewist. Afspeellijsten en favorieten en dergelijke worden op elk Sonos apparaat opgeslagen, maar wanneer je alleen maar een Playbar heb dan raak je deze gegevens dus kwijt.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt zo.
Ik heb inderdaad een oude afstandsbediening gepakt en de huidige TV afstandsbediening vervangen door de oude, en dit werkt. Een suggestie - laat meerdere afstandsbedieningen opgenomen worden in een lijst waar je maar een van kan aanvinken als actieve afstandsbediening. Gezien de huidige tendens in moderne woonkamers met TV's, beamers, audio installaties, IOT bediening, Streaming vanaf iPhones, iPads, Android apparaten etc, etc. Om te blijven bestaan moet je meegaan met ALLE digitale woonkamer besturingssystemen.
Dat werkt altijd, dwz terugzetten naar fabrieksinstellingen, geen elegante oplossing. Bijna geen gebruiker wil van alle instellingen af.... Zwakke reactie, en ook iets wat iedereen kan en weet..... Een acceptabele reactie zou een toezegging zijn wanneer het wel mogelijk is om een afstandsbediening te verwijderen. Dit is mogelijk en simpel... Graag een indicatie hoe lang dit gaat duren, of voor welke release is dit opgenomen als een bug fix? Nu heb ik genoeg gezegd, issue is duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +2
Gaf alleen de mogelijkheden die je hebt binnen ons systeem. Je idee van meerdere programmeerbare afstandsbedieningen en een verwijder functie is goed, dit gaan we doorgeven aan het product development team. Indicaties van of en wanneer deze functionaliteit gaat komen kunnen we niet geven, maar we kunnen wel een oproep doen voor mensen die dit ook een goed idee vinden om je post te liken. Dit valt ook op bij het product development team en is een manier voor ons om te meten hoe zwaar een idee weegt. zodat we prioriteiten kunnen bepalen.
Thanks for the prompt response Bob. Hopefully this will reach out to the development team. Can't imagine this to be a difficult fix and/or improvement.
Unfortunately connecting another remote control also didn't work! Probably because it was a similar remote control to the original, or as in my case, the remote control I tried to switch to was also connected/paired to the one I was attempting to remove!!! I'm definitely not impressed with this issue, and I'm fully aware of large company degradation, having been exposed to many, many large organisations, this is a sign of decline, i.e. a very, very simple issue not being dealt with, having to go through many, many layers of decision making, setting of priorities, etc, to such an extent that nearly NOTHING can be resolved. History repeats itself in that respect; Roman empire being an easy example. I've been looking at Muso, from Naim audio systems, which I had 37 years ago with a Lynn Sondek VB12 phono, and apparently is still an up market audio company. Also, I've noticed Sonos system being very sensitive to disruptions in the LAN / Wifi network. All the best, and at least the response time is OK at Sonos, but this doesn't resolve issues....