Vraag

Afspeellijst probleem

• 13 december 2016
  • 14 reacties
  • 2114 Bekeken

Ik heb sinds kort een Sonos systeem. De app draait op een android tablet, waarop ik ook al mijn muziekbestanden heb staan. Deze verdelen op afspeellijsten kan niet. Volgens de helpdesk omdat Sonos daar geen rechten toe heeft. Wel vreemd op je eigen bestanden. Je mag wel een Sonos afspeellijst maken op een andere computer. Of die nu van jezelf is of van iemand anders maakt niet uit. Nadeel s dat als die computer uit staat, je afspeellijst niet werkt. Ik heb ook geprobeerd om een afspeellijst op de wachtlijst aan te maken en die dan op te slaan, maar dat kan ook niet.
Ik vind dat Sonos zijn software moet aanpssen. Het is toch te gek voor woorden dat je van je eigen bestanden niet een afspeellijsten kan maken?

14 Reacties

Graag een reactie
Reputatie 3
Hoi hoi,

Sorry voor het "late" antwoord, ik was de afwas aan't doen! :D

Afaik kan je geen afspeellijsten maken vanaf Android/iPhone/iPad wegens gelimiteerde software, en als het dat niet is, dan omdat het een mobiele controller is. Je mobiele controller kan makkelijk uit het netwerk verplaatst worden, en dan zou je er geen toegang tot hebben. Dit kan wellicht niet worden aangepast, en als het wel kan, dan denk ik niet dat het een hoge prioriteit is.

De oplossing:
- Je kan de muziek op een computer zetten.
- Of beter nog, op een externe schijf! Dan hoeft je computer niet eens aan te staan. :)
- Wat ik zelf graag doe, ik gebruik Google Play Music. Gratis al mijn muziek uploaden, en dan kan ik afspeellijsten maken wat ik wil, waar ik ook ben. Dan kan ik zelfs mijn eigen muziek afspelen op het Sonos systeem van een vriend, top!
Beste CrusaderElly,

Bedankt voor je reactie.

- Op een computer zetten is niet relevant, want die heb ik meestal uit staan.
- Een externe aan mijn tablet hangen werkt nie en is ook niet handig. Een externe schijf aan mijn router hangen werkt ook niet.
- Jouw op ook met Google Play Music heb ik ook geprobeerd, maar die laat alleen bestanden zien die via GPM zijn gekocht
Reputatie 3
Waarom werkt een NAS niet?

Over Google Play Music: je kan de gratis app downloaden van hun website, en dan kan je je muziek uploaden naar de cloud. Dat gaat vrij snel en het is ook een slimme app (namelijjk, als die je muziek herkent, neemt die dat gewoon van zijn eigen bibliotheek). Steker nog, als je wilt kan je de GPM app instellen zodat die elke week scant voor nieuwe muziek.

Als je muziek eenmaal is toegevoegd aan de GPM cloud, dan kan je GPM toevoegen als muziekservice aan Sonos en dan staat het bij GPM - muziekbibliotheek - liedjes/nummers. Dan kan je van daaruit afspeellijsten beginnen maken, wat wel aan te raden is, want GPM sorteert alfabetisch.
Een NAS kan ik in mijn situatie alleen aan de router hangen, maar mijn router ziet een externe harde schijf niet. Wel een memory stick, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe ik die kan sharen met Sonos.
Muziek toevoegen aan een cloud ben ik niet z'n voorstander van, maar als dat de enige oplossing is, ga ik dat uitproberen. Ik hoop toch dat Sonos dit softwarematig oplost.
Reputatie 3
Om een NAS toe te voegen aan je Sonos systeem, check deze twee:

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/772/kw/nas

en

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/780/kw/muziekbibliotheek

Dat verloopt ook wel vlotjes. :)

Nadeel: je kan je muziek niet bereiken als je in iemand anders zijn huis bent.
Voordeel: je hebt muziek ook al heb je geen internet.
Ik loop al vast op de eerste link waarbij ik het netrwerkpad moet uitzoeken. Hoe vind je dat van een usb stick aangesloten op een router.
Reputatie 3
Weet niet zeker of een USB stick het wel kan, standaard moet het een NAS zijn, maar heb wel eens gezien dat sommige USB sticks + router combis het kunnen.

Het netwerkpad is wellicht iets zoals: \\DRIVE\muziek ? Het ligt eraan hoe je stick heet en welke mappen hij heeft. Kan je zien + instellen via je PC/MAC.

Bijvoorbeeld, als ik m'n Android phone aansluit op m'n PC, dan is het netwerkpad: Computer\Xperia Z1\Internal Storage\Music, zie m'n screenie:

Edit: Beny, help! 'k Ben niet zo goed in uitleggen! 😃
Ik kan met mijn tablet, via het ip-nummer wel een FTP verbinding tot stand brengen met de usb-stick op de router. Echter geen LAN verbinding. Een Sonos share verbinding lukt ook niet (fout 1002).
Reputatie 3
'k Zou zeggen, vraag het even aan de helpdesk, die zetten het wel voor je op als het kan, tenzij iemand hier ander idee heeft.

Mijn muziek staat gewoon op m'n PC dus het pad was makkelijk en ik had ook geen foutcode.
Ik ga verder zoeken. In ieder geval geen voor je medewerking. Je hebt me weer een stuk verder geholpen.
Reputatie 3
\o/
Mijn tekstverwerker bedenkt eigen woordjes. "Geen" had moeten zijn "bedankt".
Reputatie 3
Gotcha 😉

Reageer