Beantwoord

Advies 4x play:1 installatie en opstelling

• 20 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 1987 Bekeken

Beste Sonos-gebruikers,

Recent heb ik mijn eerste Sonos producten aangeschaft: een Beam en 2x Play:1.
Geluid en setup bevalt goed. Ik merk alleen dat wij in de keuken nu minder/geen muziek hebben.
Ik denk er daarom over na om nog 2x Play:1 te kopen om de gehele ruimte te dekken. In de toekomst misschien nog een keer een Sonos Sub.

1) Waar zal ik de 2 extra Play:1? Ik denk aan bijgevoegde opstelling (dus 2x in keuken in stereo).
2) Hoe stel ik dit goed in? Voor TV kijken is de reeds bestaande setup voldoende.
- Is het beter om de speakers in de keuken een 'aparte ruimte' te benoemen?
- Hoe behouden wij surround setup met de bestaande 2x Play:1 en Beam?

Bij voorbaat dank.
Groet
Mark
icon

Beste antwoord door Frank N 20 augustus 2018, 13:59

Hey MSK, je opstelling ziet er goed uit. Je echt hierin adviseren is lastig, dat is op basis van voorkeur. Ik zelf heb liever m'n speakers niet te hoog staan bijvoorbeeld. Je doet er het beste aan om gewoon te kijken waar ze je het beste bevallen.

Ik wijs je er graag op dat je de speakers kunt afstellen qua ruimte met TruePlay.

Je stel dit in door ze te installeren en in te stellen als stereopaar. De surround-setup blijft dan bestaan.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey MSK, je opstelling ziet er goed uit. Je echt hierin adviseren is lastig, dat is op basis van voorkeur. Ik zelf heb liever m'n speakers niet te hoog staan bijvoorbeeld. Je doet er het beste aan om gewoon te kijken waar ze je het beste bevallen.

Ik wijs je er graag op dat je de speakers kunt afstellen qua ruimte met TruePlay.

Je stel dit in door ze te installeren en in te stellen als stereopaar. De surround-setup blijft dan bestaan.
Dag Frank, dank voor je reactie. 2x speakers achterkant en 2 in keuken maakt voor surround dus niet uit? Dan doe ik dat
Reputatie 5
Badge +3
Nee dat maakt niks uit. Je systeem zal de Beam en je surround Play1s behouden en daar je TV-geluid over afspelen.

Enkel wanneer je ervoor kiest om te groeperen (kamers samen laten hetzelfde laten afspelen) zou het stereogeluid ook over de keukenspeakers hoorbaar zijn.

Reageer