Beantwoord

Accu Roam loopt zonder gebruik toch leeg

  • 7 May 2021
  • 5 reacties
  • 3733 Bekeken

Ik gebruik nu een aantal weken de Roam. Van de week had ik hem volledig opgeladen en helaas niet kunnen gebruiken. Vanmorgen wilde ik de Roam pakken om mee te nemen. Maar tot mijn verbazing zag ik dat het lampje van de accu aangaf dat de Roam (bijna) leeg is. Hoe kan dit? Ik heb de speaker niet gebruikt. Heeft dat te maken met de stembeniening of trueplay?

icon

Beste antwoord door Cristian N 11 May 2021, 11:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Beste Cristian N,

Ik heb contact gehad met de klantenservice.

Ik dacht dat ik de Roam goed had uitgezet, maar niet dus. Ook niet nadat 106rally mij hierop wees. 

Om de Roam volledig uit te zetten moet de knop 6-7 seconden ingedrukt worden. Dat deed ik dus niet goed! Ik zet de Roam met 1 druk uit. Dan gaat hij in een soort slaapstand. Overigens blijft mijn Roam dan wel offline in de App in tegenstelling tot wat Langbeest hierboven aangeeft. Ik kan de Roam dus niet aansturen voordat ik de knop weer indruk op de Roam zelf.

Gelijk een bevestiging gehad dat de Roam permanent aan de kabel kan hangen indien nodig. Zonder schade aan de accu. 
 

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @20EmBee21 en welkom bij onze Sonos Community!

 

Voor dit probleem raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen zodat zij even in het systeem kunnen duiken voor je.

 

Graag hoor ik wat de oplossing was.

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! 
Ik las net het stuk over uitzetten en kom tot de conclusie dat de Roam echt uit stond. Er brandde geen lampjes en de app kon de Roam ook niet vinden. En toch gaat de accu leeg?

Reputatie 7

“Elk voordeel heb zijn nadeel.” Als de Roam (net als de Move overigens) niet helemaal uit staat, maakt hij deel uit van het multiroom audio systeem en moet hij dus contact hebben met de rest van het systeem. dat kost elektriciteit en dus batterijduur. Zie Sonos uitschakelen | Sonos

Ik heb wel begrepen dat sommige gebruikers dit niet goed voor elkaar krijgen.

Volgens Sonos kan het overigens geen kwaad om de Roam altijd aan de lader te hebben.

Reputatie 5
Badge +3

Als de Roam geïntegreerd is in een Sonos omgeving dan gaat hij “aan” zodra je de app opent.
Hij zal dus continu op de lader moeten staan.