Beantwoord

Aanschafadvies Arc i.c.m. 2 in-wall speakers

  • 3 November 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag een Sonos Arc aanschaffen en die onder de televisie hangen. Om een wat betere film- en muziekbeleving te hebben denk ik er over na om twee achterspeaker te plaatsen. Omdat ik de mogelijkheid heb om dit met In-wall speakers te doen lijkt me dit een mooie optie. Een Amp is dan wel noodzakelijk.

Mijn vraag is hoe de Amp dan samenwerkt met televisie en Arc? De Arc  heeft een HDMI eARC aansluiting en de Amp een HDMI ARC aansluiting. Het lijkt me dat de televisie op de eARC wordt aangesloten maar dan de Amp op de ARC?

En krijg je dan een “soort” surround geluid of sla ik met deze setup helemaal de plank mis (zonder sub o.i.d.)?

Groet!

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 3 November 2021, 11:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

In jouw geval krijgt de Sonos AMP geen enkele aansluiting. De Sonos ARC zal zelf draadloos verbinding leggen met de Sonos AMP en de aangesloten speakers als ‘rear surrounds’ inzetten. Het staat hier.

Let goed op de opmerking mbt SUB output en lijningang v/d AMP, die worden uitgeschakeld in die setup.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Uiteraard krijg je dan surround sound; je kunt deze later nog aanvullen met een Sonos Sub om de ervaring compleet te maken. Het is een supercoole setup wat je wilt.

Wow, super snel antwoord en ben enorm ermee geholpen! Dit is de informatie die ik zelf maar niet kon vinden..

Dank je wel!