Beantwoord

6 speakers (Bose/B&W) aansluiten op Sonos

• 20 January 2018
  • 3 reacties
  • 4607 Bekeken

Badge
Naast onze huidige Sonosinstallatie, hebben wij 6 ingebouwde speakers (zaten al in het nieuwe huis). Wij willen die aansluiten op het Sonossysteem, zo voordelig mogelijk. We hebben nog een Onkyo amplifier met 4 speakeraansluitingen. Daarvoor zouden we een CONNECT kunnen kopen, om 4 speakers aan te sluiten. Dan hebben we nog 2 speakers over, waar we rechtstreeks een CONNECT:AMP voor kunnen kopen, om die 2 op SONOS aan te sluiten.
Maar, we hebben ook nog een Akai amplifier liggen. Die zouden op die 2 speakers kunnen aansluiten, maar helaas heeft 1 CONNECT ook maar ruimte voor 1 amplifier, terwijl we dan 2 amplifiers zouden hebben. Dus dan zouden we ipv die CONNECT:AMP nóg een CONNECT moeten kopen. Dan hebben we 2 amplifiers voor 6 speakers, en iedere amplifier aangesloten op 1 aparte CONNECT. Wat is jullie advies, zijn er nog andere mogelijkheden?
icon

Beste antwoord door Bob M 22 January 2018, 17:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Twee Connects zijn dan in dit geval voordeliger, omdat de Connect minder kost dan de Connect:Amp. Maar als het niet uitmaakt dat alle 6 de speakers altijd hetzelfde spelen dan kun je eventueel zelfs allebei de versterkers aansluiten op 1 Connect. De Connect heeft namelijk meerdere uitgangen en die zijn altijd actief. Je kan eventueel ook ervoor kiezen om de RCA te splitten. Maar goed, dan spelen alle speakers dus altijd hetzelfde af, want elke Connect wordt een 'kamer' in de app die je aan kan sturen.
Badge
Dank u wel voor het antwoord. Een dingetje: zou u de meerdere uitgangen van de Connect kunnen uitleggen?

Dit is de achterkant van de Connect, en volgens mij is de analog audio IN voor een mogelijke platenspeler, (Toch? Verbeter me als ik het fout heb), en de analog audio OUT voor een versterker. Gaat de tweede versterker dan op de digitale uitgangen? En wat als bijvoorbeeld ook de tweede versterker alleen analoge kabels ondersteunt? Want er is maar 1 analoge uitgang, toch?
We zouden natuurlijk ook kunnen kiezen om inderdaad de RCA te splitten, raadt u een bepaalde splitter aan?
Reputatie 5
Badge +2
De Audio in is inderdaad voor bijvoorbeeld een platenspeler. Wij raden splitters nooit aan omdat we de werking niet kunnen garanderen, het kan wel werken maar voor goed advies wil ik je verwijzen naar ene lokale audio dealer die meer weet betreft audio splitters.