Beantwoord

3rd party subwoofer icm Play:1

• 13 juni 2019
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Ik ben van plan om een externe actieve subwoofer aan te sluiten via een Sonos Connect op mijn bestaande setup van 3 x Play:1.

Wat ik heb begrepen is dat wanneer de officiële Sonos Sub wordt aangesloten, de Sonos App de lage tonen uit de speakers compenseert (verminderd) omdat de sub deze voor zijn rekening neemt. Zo klinken de speakers zuiverder en kunnen ze ook harder.

Geldt dit ook als ik een externe sub via de Sonos Connect aansluit?
Krijg je dan een keuze oid waarin je aan kan geven welk type speaker je gebruikt?

Zo niet, is er een andere workaround beschikbaar om de Play:1s minder laag te laten weergeven?

Thanks alvast!
icon

Beste antwoord door Tim S 14 juni 2019, 10:19

De Sonos Sub kan je niet koppelen met een Sonos Connect.
Dit omdat de Connect gemaakt is een versterker van geluid te voorzien, en deze versterker dus misschien een eigen sub aangesloten heeft zitten.
Er zou dus een 3th party sub woofer op de "eigen" versterker aangesloten kunnen worden, Dit zal dan de lage tonen geven op het geluid wat de "eigen" versterker aan geluid geeft, niet op wat de rest van de Sonos componenten laten horen.
Uiteraard kan je de Sonos kamers groeperen met elkaar, helaas kan ik niet 100% garanderen dat het geluid van de versterker synchroon zal lopen met de Play:1's.
De Connect zal synchroon lopen met de Play:1's, maar soms zien we dat een versterker nog iets met het geluid doet waardoor het mogelijk iets later te horen is, dit kan een kleine vertraging geven ten opzichte van onze andere Sonos producten.
Dit is mede de reden dat de Sub met alles van Sonos, behalve de Sonos Connect kan functioneren.
De enige manier om lage tonen bij de Play:1's te maken, is door de Sonos Sub aan te schaffen.
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
De bas naar onder halen en het Sub-niveau omhoog krikken 🙂
Reputatie 6
Badge +2
De Sonos Sub kan je niet koppelen met een Sonos Connect.
Dit omdat de Connect gemaakt is een versterker van geluid te voorzien, en deze versterker dus misschien een eigen sub aangesloten heeft zitten.
Er zou dus een 3th party sub woofer op de "eigen" versterker aangesloten kunnen worden, Dit zal dan de lage tonen geven op het geluid wat de "eigen" versterker aan geluid geeft, niet op wat de rest van de Sonos componenten laten horen.
Uiteraard kan je de Sonos kamers groeperen met elkaar, helaas kan ik niet 100% garanderen dat het geluid van de versterker synchroon zal lopen met de Play:1's.
De Connect zal synchroon lopen met de Play:1's, maar soms zien we dat een versterker nog iets met het geluid doet waardoor het mogelijk iets later te horen is, dit kan een kleine vertraging geven ten opzichte van onze andere Sonos producten.
Dit is mede de reden dat de Sub met alles van Sonos, behalve de Sonos Connect kan functioneren.
De enige manier om lage tonen bij de Play:1's te maken, is door de Sonos Sub aan te schaffen.

Reageer