Beantwoord

3e Sonos One aan ruimte toevoegen

• 29 January 2019
  • 1 reactie
  • 2916 Bekeken

Badge
Goedenavond mensen,

ik heb vandaag een 3e Sonos One erbij aangeschaft om een "ongedekt" gedeelte in de woning ook te voorzien van geluid (het is de keuken, al wil ik er bij zeggen dat wij een grote woning in de vorm van een L hebben waarbij alles open is, zie deze link https://ibb.co/5954kT5 )

Ik heb bij het installeren gekozen voor Instellingen > Speaker of Sub toevoegen.
Nou is het geval dat Sonos de nieuwe One na de installatie ziet als een aparte ruimte, en dat wil ik niet.
Ik wil het synchroon laten lopen, en het liefs zo goed mogelijk afgestemd, op de set die in mijn woongedeelte staat.

Het is wel mogelijk om het synchroon te laten lopen hoor, maar dan moet ik de 2 groepen samen voegen.
De ene groep heet nu 'woonkamer", en die nieuwe losse One heet "keuken".
Tijdens de installatie had ik die nieuwe ook "woonkamer" genoemd, maar kwam er al snel achter dat je dan helemaal gek wordt omdat je niet meer weet welke bij welke hoort :D

Ook een nadeel die ik hiervan ondervonden heb wat ik ook erg jammer vind.
Mijn muziek op de laptop kan ik nu niet over alle speakers tegelijk afspelen, ik moet een keuze maken. Zie zie https://ibb.co/x1Vw5Yr
Het is óf groep woonkamer (in het pull-down menu is dat Sonos Playbar), óf groep keuken (in het pull-down menu is dat Sonos One)...

Nou, ik hoop dat mijn tekst en uitleg een beetje duidelijk is met de linkjes er ook bij.
Einddoel dus; alles in 1 groep.

Alvast bedankt en een fijne avond.... Cheersssz
icon

Beste antwoord door Tim S 4 February 2019, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Elke speaker, of elke stereopaar zal zijn eigen kamernaam krijgen, en kan inderdaad in een groep geplaatst worden om synchroon de zelfde muziek af te spelen.
Het is helaas niet mogelijk de extra One speaker in de woonkamer te verwerken, de One zal alleen via zijn eigen kamernaam te besturen zijn.
Excuses voor het ongemak.