Beantwoord

2e Sonos Five koppelen ?

  • 26 September 2022
  • 6 reacties
  • 156 Bekeken

Als basis ben ik begonnen met 1 x de Five , klinkt bijzonder goed. Ik wil uitbreiden met n 2e Five , puur vd muziek en n 5.1 set voor tv . Ik heb zowel n 2e Five alsook n Arc aangesloten maar nu klinkt elke speakers zeer matig . Heb contact met Sonos gehad , zou aan mn internet / router liggen (?) Kent iemand dit fenomeen ? 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 3 October 2022, 10:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Het lijkt met vreemd dat een klankgebrek aan de router zou liggen. Daarbij is het mij wel onduidelijk wat je met “ zeer matig bedoelt” en hoe je het nu aangesloten hebt. Heb je de Arc met twee Five’s nu opgezet als surround set, of in aparte “kamers” in Sonos? De Five’s in stereo of elk apart in een “kamer”? Trueplay gedaan?

Zeer matig = plat geluid , niks met hifi te maken. Heb 2x five als stereopaar aangesloten  , klonk dus niet fris . Daarna 2x five in aparte ruimte ingesteld , dus als stand alone , zelfde probleem. Toen weer 1x five opnieuw geinstalleerd , toen was t geluid top. Ik heb de arc zonder de five als surround in t menu toegevoegd , ook weer zeer matig van klank . Zodra ik dus meer dan 1 speaker  aansluit ( in welke configuratie dan ook  ) is de klank bedroevend . Ik speel nu dus weer met 1x Five. Ik heb ook n "gewone" stereo-set van premium kwaliteit , ik kan dus wel beoordelen of iets goed/lekker klinkt . Baal hier behoorlijk van 

Geen true-play gedaan . 1 x sonos five klinkt uitstekend 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik op het moment van slecht geluid een diagnose maken, nummer noteren en maandag even bellen met Sonos. Wellicht gaat er wat mis in de communicatie tussen de speakers.

Oke , ga ik doen , ben benieuwd  . Dank je

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Theodoor 

 

Inderdaad zoals hierboven aangegeven is het een zeer goed idee om even telefonisch contact op te nemen met ons.

Het is inderdaad niet goed als je twee dezelfde speakers hebt en één van de speakers klinkt afwijkend.