Beantwoord

2de bridge

• 21 September 2018
  • 5 reacties
  • 337 Bekeken

Helpt een 2de bridge in een traag netwerk?
icon

Beste antwoord door Emily P 10 October 2018, 10:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Rudy, mogelijk kan dit helpen maar zonder te weten wat er echt mis is vind ik het lastig om je advies te geven. Wat zijn de problemen die je ervaart met het systeem?
Er komt regelmatig deze melding : Kan deze song niet afspelen, netwerkverbinding te traag
De 2 speakers in de woonkamer stoppen soms en beginnen dan na een 20-tal seconden terug te werken.
Reputatie 4
Badge +3
Zou je een diagnose willen sturen binnen 20 minuten nadat je deze melding ervaart? Deze kan je maken via de Sonos app onder Meer > Instellingen > Geavanceerde Instellingen. Als je hier dan het bevestigingsnummer antwoord, kunnen we de mogelijke reden zien. "Netwerkverbinding te traag" meldingen worden meestal veroorzaakt door draadloze interferentie, waarin een tweede Bridge geen oplossing zal bieden, dus wat dat betreft is het eerste advies de diagnose te versturen en geen extra geld uit te geven. Mocht het alsnog nodig zijn een tweede apparaat neer te zetten, dan zullen we dit als optie geven, maar in eerste instantie gaan we er niet vanuit dat dit nodig zal zijn.
Goeieavond, het heeft even geduurd maar hier is het gevraagde bevestigingsnr.: 323245767
Reputatie 4
Badge +3
Er is wat draadloze storing te zien die mogelijk dit probleem zou kunnen veroorzaken. Graag wil ik je vragen te zorgen dat de Bridge minimaal 1 meter van de router af te zetten, als deze te dicht erop staat kan dit voor problemen zorgen. Daarnaast in dezelfde Geavanceerde Instellingen waar ik je eerder naartoe leidde, kan je het SonosNet kanaal aanpassen, wil je vragen eerst kanaal 1 te testen, en als je problemen blijft houden, kanaal 11.
Een tweede Bridge zal in jouw systeem sowieso niet helpen, gezien alle speakers binnen draadloos bereik van de Bridge staan.