Beantwoord

2 x surround


Ik heb een playbase en 2xplay3 in surround opstelling (woonkamer).
in dezelfde kamer staat een play5 onder (woonkamer1).
Als ik er 1 play5 bij zet kan de 2 play5 s dan ook in surround opstelling?
icon

Beste antwoord door Difke 17 July 2019, 20:03

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Waarom zou je dat willen?
Dan heb je het geluid wat achter hoort...ook voor
Ja dat is dan zo, de 2 x play3 word nu aangestuurd door de playbase als surround, kunnen de 2 x play5 nu ook in surround of alleen als stereo opstelling?
Reputatie 5
Badge +3
Een surround opstelling kan enkel bestaan uit (in jou geval) Playbase en 2 Play 3’s ofwel 2 Play 5’s en eventueel een Sub erbij voor een 5.1 opstelling.
Dus mijn playbase en 2 play 3 blijven surround en 2 x play5 stereo?
Reputatie 5
Badge +3
Idd
Reputatie 1
Badge +1
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het ook heel erg mooi zou klinken.
Als je voor en achter de boxen als surround wil hebben, klink dat denk ik erg vreemd.
B.v als er een helikopter overvliegt, nu hoor je het geluid van voor naar achter gaan, maar dan ook tegelijkertijd van achter naar voren
Wil je soms meer een opstelling zoals met een echte 5..1 opstelling krijgen, dit zoals bij een receiver waar je 5 boxen em een sub op aansluit?
Het grote verschil hierbij is wel dat bij een receiver alle boxen apart worden aangestuurd.
Dus linksvoor, midden, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter

Dit zal je nooit met een sonos kunnen krijgen, dit omdat de playbar linksvoor,midden, rechtsvoor in 1 is.
Dan wil je er nog een een aparte linksvoor en rechtsvoor bij plaatsen.

Dan ga je meer richting de quadrafonie dan surround
Reputatie 5
Badge +3
Ik raad altijd aan om minimaal een speaker met een netwerkkabel aan te sluiten wanneer je een speaker wilt groeperen met een Playbar/Playbase/Beam.

Dit is omdat deze apparaten vooral direct het geluid moeten doorzetten en we geen kunstmatige vertraging kunnen maken zoals we dat met internetradio/Spotify/etc doen. (Dit doen we om het tijdelijk wegvallen van WiFi te kunnen overbruggen)

Wanneer je een Sonos product met een netwerkkabel aansluit kunnen de speaker direct onderling data uitwisselen. Doe je dit niet moet je Playbar(/etc) eerst het geluid doorsturen naar je router, en die weer naar de gegroepeerde speaker. Dit kan teveel zijn voor 'livegeluid'.

Sluit in zo'n opstelling bij voorkeur geen surround speaker aan met een netwerkkabel.
Ik raad altijd aan om minimaal een speaker met een netwerkkabel aan te sluiten wanneer je een speaker wilt groeperen met een Playbar/Playbase/Beam.

Dit is omdat deze apparaten vooral direct het geluid moeten doorzetten en we geen kunstmatige vertraging kunnen maken zoals we dat met internetradio/Spotify/etc doen. (Dit doen we om het tijdelijk wegvallen van WiFi te kunnen overbruggen)

Wanneer je een Sonos product met een netwerkkabel aansluit kunnen de speaker direct onderling data uitwisselen. Doe je dit niet moet je Playbar(/etc) eerst het geluid doorsturen naar je router, en die weer naar de gegroepeerde speaker. Dit kan teveel zijn voor 'livegeluid'.

Sluit in zo'n opstelling bij voorkeur geen surround speaker aan met een netwerkkabel.


Wat is de reden om geen surround aan een netwerkkabel aan te sluiten?
Ik heb 1 van de play3 s aan een netwerkkabel zitten.
Reputatie 7
Badge +2
De surround speakers luisteren naar hun voorkant (Playbar/Playbase/Beam/AMP).
Waarin de communicatie van alle Sonos componenten in huis via de surround eerst draadloos bij je Playbar/Playbase/Beam/AMP langs moet, de voorkant zal de informatie dus verspreiden naar de rest van de kamers die je ook in huis zou hebben.
Het is veel communicatie tussen voorkant en achterkant, vooral als er ook een film gekeken word en andere kamers ook nog muziek aan het afspelen zijn op dat zelfde moment.
Badge

In mijn opstelling is de boost aangesloten op de router. Verder zijn er ook Sonos speakers voorzien in de keuken, eetkamer, slaapkamer en in de tv kamer is er een playbar voorzien met sub en 2 x Fives in surround opstelling.

Raad U me nu aan om ook vb de playbar bekabeld aan te sluiten op de router, dit naast de aansluiting van de boost op de router?

Het lijkt er op dat de surround wel perfect werkt (via optische kabel aangesloten op proximus decoder en playbar)

Anderzijds is het wel zo dat wanneer ik HiFi via Tidal wil laten afspelen en een groep maak van de tv kamer, eetkamer en keuken de verbinding tussen de verschillende speakers soms moeilijk tot stand komt of tijdens het afspelen onderbroken wordt.

Sonos staat op kanaal 11. Ik heb reeds de wifi zender van de router vast gezet op kanaal 1 en ervoor gezorgd dat er zo weinig mogelijk verkeer is via 2,4 GHz netwerk en toestellen ofwel omgeleid naar 5 GHz netwerk of bekabeld gemaakt.

Is een bekabelde aansluiting via playbar (naast deze op de boost) een mogelijkheid om het uitvallen van de verbinding tussen de speakers tijdens een Tidal Hifi groepssessie te voorkomen?

Dank

Piet

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat we je het beste hiermee kunnen helpen als je ons belt, bij voorkeur met een diagnose die gemaakt is kort nadat het probleem zich voordoet. (Volg deze stappen in de Sonos app om een diagnose te maken: Instellingen > Ondersteuning > Diagnose verzenden > Verzenden. Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.)

 

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

 

 

Reageer