Beantwoord

2 x Five in 1 ruimte, krijg ze niet in stereo

  • 16 February 2022
  • 9 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo, mijn naam is Arjos en sinds vandaag hoor ik bij de Sonos club. Wat heb ik een hoop enthousiaste verhalen gehoord over het gebruiksgemak. Kind kan de was doen…. Mij lukt t niet. Snik. Ik heb 2 Fives, in de woonkamer. Gekocht met de intentie om ze als duo in stereo te gebruiken. Beide speakers zitten aan de wifi. Ik kan via Product toevoegen de 2de niet toevoegen. Ik kan ook niet via Stereo paar maken, de 2de speaker koppelen. Als ik verbonden ben met 1 speaker, wordt de andere niet gevonden. Heb nu keer of 5 de Sonos app verwijderd, overnieuw begonnen, stroom van speaker(s) gehaald… met de linker of juist de rechterbox verbonden, maar per saldo mijn doel niet bereikt. Wat doe ik verkeerd? Alvast hartelijk dank voor t meedenken!

icon

Beste antwoord door SimonSonos 16 February 2022, 23:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Hoi @Arjos ,

Misschien heb je hier wat aan.
Succes.
 

Opgelost! En waar zat nu de crux? Ik zou niemand aanraden om direct 2 identieke speakers aan dezelfde ruimte koppelen. Het staat nergens (denk ik), maar is lastig uit elkaar houden. In een latere fase is dit makkelijk aan te passen. En… ik heb sterk de indruk dat ik factory reset van 1 speaker niet heb uitgevoerd. Na dat ik dit vanmorgen met frisse moed weer gedaan heb, ging het aanmeld/koppelen als stereo paar super soepel. Nu maar even rustig luisteren naar het nieuwe geluid in de woonkamer.

Hoi,

BRON:
Beide speakers moeten aan het systeem zijn toegevoegd als afzonderlijke kamers voordat ze als stereopaar kunnen worden gekoppeld.

Ik heb vandaag een 2e Five aangeschaft en geinstalleerd. Stereopaar van gemaakt. Muziek van telefoon en van Spotify gaan nu mooi in stereo. Echter mijn aangesloten cd speler gaat maar over 1 box, namelijk degene waar hij niet op aangesloten is. ?????

wie weet de oplossing? Ik heb de hele Sonos app doorgespit maar kom er niet uit.

Reputatie 7

Heb je beide Five’s echt in één “kamer” staan?

Ja, eerst in aparte kamers ingesteld, maar bij creeren stereopaar wordt gevraagd of ze bij elkaar geplaatst moeten worden. Als je ja zegt, speelt cd speler nog maar door 1 box. Als je nee zegt: geen stereo. Dan heb je gewoon 2 dezelfde boxen.

Reputatie 7

Vreemd. Heb je nog ergens “automatisch afspelen op” naar een oude “kamer” staan?

Reputatie 5
Badge +3

Heeft U de cd speler ook al eens op de rechter speaker aangesloten? Bij de meeste installaties is de rechter speaker de master. 

Beste Ronald22, ik zag je bericht vandaag pas, maar het is inderdaad de oplossing. Bedankt!