Beantwoord

2 Sonos speakers onder 1 dak - 2 eigenaren mogelijk?

• 25 October 2018
  • 1 reactie
  • 2088 Bekeken

Hoi!

Ik woon sinds kort samen met nog 9 mensen samen (soort studentenwoning maar dan met werkende mensen). Ik heb zelf een Sonos One, deze is ook aangesloten op het WiFi netwerk en doet het prima. We hebben in het huis één gedeeld WiFi netwerk.
Nu heeft een huisgenoot gisteren een Sonos Play 1 gekocht. Maar wanneer hij de speaker wilt installeren via de app wordt die direct gekoppeld aan mijn Sonos account & speaker. Hierdoor is het voor hem niet mogelijk om zijn eigen speaker te beheren..

Is er een mogelijkheid om onder hetzelfde netwerk twee verschillende Sonos speakers los van elkaar te bedienen?

Groet Job
icon

Beste antwoord door Tim S 25 October 2018, 10:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Dit is mogelijk, als hij/zij de Sonos software doorloopt, krijgt diegene de keuze tussen een nieuwe of bestaande installatie.
Er is waarschijnlijk op bestaande installatie gedrukt waarin jou speaker nu op dit toestel verschijnt.
Als een nieuwe installatie gekozen was, zal diegene de stappen kunnen doorlopen om zijn eigen speaker te verbinden.
Mocht een andere 3e controller dan een bestaand systeem opzoeken, dan zal deze 2 huishoudens in het netwerk moeten zien, en zou altijd de vraag naar voren moeten komen om op de speaker te drukken waar je mee wilt verbinden.
Omdat deze 3e controller uiteraard niet weet of hij met huishouden nummer 1 of 2 moet verbinden.
Als je huisgenoot de speaker nu gekoppeld heeft aan jou speaker, en op de telefoons en tablets zie je nu 2 speakers verschijnen, dan wil diegene zijn speaker van een fabriek's reset voorzien en opnieuw beginnen.
Ook de telefoon/tablet zal van een reset voorzien moeten worden, om de optie te krijgen een nieuwe installatie te doorlopen.