Beantwoord

2 Sonos One speakers + 1 Sonos Play:5...is dat mogelijk?

• 14 December 2018
  • 12 reacties
  • 4509 Bekeken

Hallo,

Ik heb meerdere Sonos One speakers in huis voor achtergrondmuziek. Twee daarvan heb ik in de woonkamer in 'stereo opstelling'.

In de woonkamer wil ik graag iets meer power en kamervulling. Daarom overweeg ik een Play:5 speaker als aanvulling op de twee Sonos One speakers.

Hamvraag: kan ik de Sonos Play:5 en twee Sonos One speakers als een 2.1 configureren? Met andere woorden, de Sonos Play:5 als Center Speaker en de twee Sonos One speakers als Left en Right speakers?

Of staat de Sonos app alleen toe dat je twee Sonos One speakers of twee Sonos Play:5 als 'stereo' definieert...?

Bij voorbaat bedankt!

SJW
icon

Beste antwoord door Tim S 17 December 2018, 15:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
2.1 zou je aanmaken als je een Sub zou toevoegen aan een stereopaar Sonos One speakers.
De Sub geeft de lage-tonen, wat de extra .1 zou weergeven, wel word dit meer in een home theater setup gebruikt als term.
Alleen 2 de zelfde speakers kunnen in een stereopaar staan, zoals je al een stereopaar One's hebt volgensmij.
Je kan speakers groepren zodat ze synchroon de zelfde muziek laten horen.
Dus een Play:5 kan gegroepeerd worden aan de One speakers.
Weet dat dit verder niet gemaakt is voor het afspelen van TV geluid, daar hebben we de Playbar, Playbase en Sonos Beam voor op de markt gebracht.
Badge
Gelukt, dank je wel!
Hoe kan ik mijn muziek bij vrienden afspelen
Ok, bedankt. Dan kan ik dus een Play:5 in het het midden plaatsen en de Sonos One speakers in stereo mode laten? Bijv. ‘Living room 1’ is de Sonos Play:5 en ‘Living room 2’ zijn de beide Sonos One speakers in stereo mode en dan alledrie in dezelfde ruimte plaatsen? Of kan ik ze beter alledrie toevoegen aan één ruimte ‘Living room’ en de app de akoestiek laten tunen? Heb ik dan nog wel stereo effect?
Badge
Goedenavond, wil graag een topic aanmaken maar ik zie na een half uur zoeken nog steeds niet hoe ik dat doe. Wie kan me helpen? Sorry voor de storing maar kom er echt niet uit. Alvast dank!
Reputatie 1
Badge +1
Goedenavond, wil graag een topic aanmaken maar ik zie na een half uur zoeken nog steeds niet hoe ik dat doe. Wie kan me helpen? Sorry voor de storing maar kom er echt niet uit. Alvast dank!

Bij mij op de iPad staat het naast 'zoeken'
Reputatie 7
Badge +2
Ok, bedankt. Dan kan ik dus een Play:5 in het het midden plaatsen en de Sonos One speakers in stereo mode laten? Bijv. ‘Living room 1’ is de Sonos Play:5 en ‘Living room 2’ zijn de beide Sonos One speakers in stereo mode en dan alledrie in dezelfde ruimte plaatsen? Of kan ik ze beter alledrie toevoegen aan één ruimte ‘Living room’ en de app de akoestiek laten tunen? Heb ik dan nog wel stereo effect?
Je kan geen 3 speakers in 1 kamer plaatsen, wel kun je een stereopaar of losse speaker als 1 kamer benoemen en dus meerdere kamers in een groep zetten.
Trueplay zal hier verder geen rekening mee houden.
Reputatie 7
Badge +2
Hoe kan ik mijn muziek bij vrienden afspelen
Als je Spotify hebt zou je het eigen account op hun systeem kunnen plaatsen.
Sonos lijsten zijn niet van huishouden te verplaatsen.
Toch zie ik graag een iets uitgebreidere vraag als ik hier concreter antwoord op wil kunnen geven.
Het heeft ook eigenlijk weinig te maken met het onderwerp van dit topic, hoe meerdere kamers in een groep gezet kunnen worden
Volstaat het niet om mijn ipad en één speaker mee te nemen ?
Er is geen pc bij mijn vrienden.
Ik heb wel spotify
Reputatie 7
Badge +2
Sonos is eigenlijk niet gemaakt om van huishoudens verplaatst te worden.
Als je je eigen speaker aan hun Sonos installatie zou toevoegen dan verwijder je alle instellingen van je eigen speaker en zal je eigen speaker aan hun registratie worden toegevoegd, met ook hun muziek en afspeellijsten.