2 Sonos Beam aansluiten op een tv

  • 2 July 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Gezien het niet onder de tv kwijt kunnen van een sonos beam, zou ik een opstelling wensen om aan weerszijden van de tv een beam neer te zetten/hangen voor de symmetrie.

 

kun je überhaupt 2 beam op een tv aansluiten gezien 1 arc aansluiting? 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt mij onmogelijk. Je kunt hoe dan ook maar 1 uitgang tegelijkertijd kiezen, waarop dus slechts 1 Beam aangesloten kan worden. 
Je schrijft dat je symmetrie als doel hebt, maar je krijgt iets heel vreemds omdat een Beam links, recht en midden doorgeeft en dat zou je dan 2x hebben op verschillende posities. Op geen enkele wijze  kan dit prettig zijn.

Ben bang dat je de oplossing toch op een andere manier moet zoeken. Zelf had ik ook dit probleem en heb dat destijds kunnen oplossen met een playbase waarop ik de tv kon plaatsen. Jammer genoeg is deze uit het assortiment gehaald. Ben er zelf erg tevreden mee. 

Reputatie 7

Nee. Bovendien is de Beam een speaker die links-midden-rechts weergeeft, dus naast de TV geeft een heel vreemd geluid.

Ik heb mijn tv boven de gashaard in een nis, de nis is niet hoog genoeg om een beam eronder te plaatsen. Vandaar dat ik een oplossing zoek aan de zijkanten.

lastig helaas…

Reputatie 7

Tja, erboven zou nog kunnen. Ook niet ideaal, maar zijkant is echt niet mogelijk.

Wat wel zou kunnen is een Amp met twee passieve speakers. Die maakt zelf een "phantom” center aan.

Het is ingrijpend, maar ik denk dat ik de nis aan moet laten passen…..bedankt allemaal voor de feedback👍👍