Vraag

2 Play:5, cd-speler, draaitafel, versterker en Connect aansluiten

• 24 July 2017
  • 3 reacties
  • 442 Bekeken

Ik heb 2 Play5 en 1 Connect plus 1 draaitafel, cd speler en versterker met audio in en rec out. Nu heb ik de audio in op connect out en rec out op connect in. Volume cd en draaitafel niet mogelijk via versterker, afspelen cd en draaitafel via play5 lukt wel. Heb ik goed aangesloten ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je hebt twee manieren om een lijningang wat meer volume te geven. In de Sonos instellingen, bij instellingen kamer selecteer je de kamer met de lijningang. Hier heb je dan een apart tabje voor lijningang, waar je het bronvolume in kan stellen. Deze staat standaard op twee, maar kun je naar maximaal tien zetten. Een tweede (en deze is inderdaad vaak nodig bij platenspelers wanneer ze direct met een Connect worden verbonden) is een voorversterker. Phono ingang op de versterker zou de juiste moeten zijn, maar dat is lastig voor ons om te bepalen.
Ik heb nu geluid. Allen mijn platenspeler geeft weinig volume terwijl deze via mijn versterker met phono ingang naar de Connect gaat. Is dit normaal ?
Reputatie 5
Badge +2
De aansluiting zou goed moeten zijn, als je Muziek wil streamen vanaf de Draaitafel of CD Speler naar Sonos, dien je in de app de Lijn-ingang te selecteren. Is deze zichtbaar?