Vraag

2 kamers met 1 amp en 4 AM-1 Bowers & Wilkins speakers

• 4 februari 2020
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Badge

Hoi ik heb 1 sonos Amp en 4 x AM-1 Bowers & Wilkins speakers. De speakers staan in twee ruimtes (bureau + vergaderzaal) met in elke ruimte 2 speakers. In 1 ruimte (vergederzaal) heb ik ook nog een tv staan. Kan ik beide ruimtes apart bedienen of wat heb ik nog extra nodig? 

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hoi IDENTIQ,

Je zult met de Sonos app de ene kamer besturen wat de Sonos AMP is.

Deze AMP zal alle aangesloten speakers van audio voorzien, dus beide ruimtes zullen het zelfde geluid geven.

Als je ze afzonderlijk wilt aansturen, heb je eigenlijk 2x een Sonos AMP nodig, waarin elke AMP zijn eigen kamernaam ontvangt in de app, en ook zijn eigen speakers op zich aangesloten hebben staan.

Dan kan je beide kamers individueel aansturen, of indien gewenst samen in een groep kan zetten zodat beide ruimtes synchroon het zelfde ten gehore brengen.

Daarnaast heeft de AMP een analoge ingang en een digitale HDMI ingang, ons advies zou zijn om de TV op de HDMI ingang te verbinden, wel zou ‘t het makkelijkst zijn qua aansluiten als de AMP in de buurt van de TV staat.

Zie voor het verschil tussen analoog en digitaal de volgende community post welke dieper ingaat op het Home Theater segment van Sonos, hier kan je het kopje “analoog vs digitaal” uitklappen voor meer informatie.

Reageer