Beantwoord

2 aparte systemen aansturen met 1 gsm

  • 5 April 2021
  • 5 reacties
  • 1350 Bekeken

Hoi, ik heb mijn sonos thuis en die op de sportclub. De twee systemen hebben niets met elkaar te maken en hangen op verschillende netwerken. Kan ik met mijn iPhone omschakelen van ifv waar ik ben? Als ik thuis ben gebuik ik mijn privé-user account. Als ik op de club ben, wil ik daar een andere account gekoppeld aan het mailadres van de club gebruiken. Kan dat? 

icon

Beste antwoord door Cristian N 5 May 2021, 11:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Volgens mij werkt dat juist zo; je hebt zeg maar 2 huishoudens met 2 Sonos systemen en 2 accounts. Afhankelijk waar je met je telefoon op het netwerk bent, vind ie dan ook het juiste systeem.

Bedankt. Ik zie alleen niet hoe je makkelijk van account kan wisselen. Op het netwerk van onze club stuurt hij me  nog steeds naar mijn privé-account

PS: geweldige username!!! 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zit even te denken en nu ook te twijfelen maar als vrienden van me hier zijn (hebben ook Sonos thuis), dan hoeven die niks te doen (dacht ik) en als ik bij hun ben, vice versa. Dus op het netwerk zijn is dan voldoende, de app ziet dan een nieuw systeem maar nogmaals, twijfel een beetje, is al weer een tijd geleden dat we dat gedaan hebben. Geen feestjes meer waar mijn ‘vrienden’  een DJ-war kunnen beginnen :joy:

Hi, ondertussen is het volgende gelukt:

  • App geopend op mijn nieuwe account
  • One SL hangt op het netwerk (geïnstalleerd via de app)

Maar nu vind ik in de app de box niet en ik kan ook niet op account of system klikken want die staan in het grijs….

Als ik de boxen ga zoeken, krijg ik de melding ‘we konden geen sonos-systeem vinden op dit account’.

Hoe kan ik mijn boxen vinden? Of heeft iemand een idee van wat er fout is? 

 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Japken en welkom bij onze Sonos Community!

 

Sorry voor het late antwoord. We hebben het bericht pas nu gezien. Je kan natuurlijk twee Sonos-systemen op 1 controller bedienen op dezelfde Sonos-account zelfs. Om tussen de systemen de wisselen, moet je de Sonos App elke keer resetten (Instellingen - App Voorkeuren - App resetten). 

Omdat je nu de speaker niet meer vindt in de App, wil ik je vragen of je telefoon verbinding heeft met de WiFi waarop je Sonos ook verbindt. Als je een Apple telefoon of tablet gebruikt, controleer even of de Sonos App toegang heeft tot het lokale netwerk in de Instellingen van je apparaat.

 

Graag hoor ik of het probleem is opgelost.