Beantwoord

1 groep maken

  • 27 October 2021
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Ik wil 2 fives, 1 sub en 1 one tegelijk gebruiken in de woonkamer (het is een grote ruimte). Ik heb de twee fives als stereopaar geïnstalleerd. De rechter five is gekoppeld aan de sub.

  1. De linker five doet het niet. Bij het installeren leek alles wel goed te gaan. Hoe zorg ik dat hij het wel doet?
  2. De one heeft sonos zelf in ‘woonkamer 3’ gezet. Hoe zorg ik dat hij in ‘woonkamer’ wordt toegevoegd.
icon

Beste antwoord door 106rallye 27 October 2021, 22:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Wat is je bedoeling? Om de Five’s als stereoset te gebruiken? Wat zie je dan nu in de app  bij de Five’s?

De One kan niet in één Sonos “kamer” met de Five’s. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Google Home is een “kamer” bij Sonos een speaker of een vaste (surround- of stereo-) set. Five’s en One’s kunnen niet zo’n set vormen. Je kunt beide “kamers” echter wel groeperen, zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Badge

Dank voor je snelle antwoord!

Het groeperen is me nu gelukt. De one ('woonkamer 3) en de five+sub (‘woonkamer') spelen nu mooi synchroon.

Zit ik alleen nog met de linker five die het nog niet doet.

Reputatie 1
Badge +2

Ik zie woonkamer 3, de One en woonkamer de five+sub.

ik vraag me dan af wat er in woonkamer 2 staat.

ik vermoed dat daar die linker five staat.

Als je een stereopaar hebt staat er bijv. Woonkamer L+R. ( en in jou geval zou daar dan ook de Sub bij moeten staan.

ik zou dit even checken en eventueel opnieuw de five’s als stereopaar instellen.

 

 

 

Reputatie 1
Badge +2

En daarna de sub weer aan woonkamer (L+R) 

Dat de Sub aan een speaker is gekoppelt doet me veroeden dat het opzetten van de stereoset niet is gelukt.

succes!

Badge

Bedankt voor de tips.

Alles doet het nu! Ik heb de rechter five even van de stroom gehaald en daarna alles weer aangezet. De one staat nu in ‘keuken’ en de rest in ‘woonkamer'. Dat is in feite 1 ruimte bij ons. Ik heb ze gegroepeerd. Geluid is heel goed, erg blij mee. Ik overweeg nog wel een 2e one te plaatsen, omdat het zo'n grote ruimte is. Nogmaals dank voor het meedenken.