Beantwoord

zinvol voor mij om een connect te kopen?

  • 1 April 2018
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

Gisteren aan de slag gegaan met de Sonos set als surround set, fantastisch en helemaal tevreden.
Nu wil ik mijn pc eigenlijk ook onderbrengen in de Sonos set, deze bevindt zich in de hoek van de huiskamer; naast de achter-speaker Play:1
Nu is mijn idee om een Connect en nog één Play:1 te bestellen en hierop mijn pc aan te sluiten.

Kan ik dan een nieuwe ‘kamer’ creëren van de nieuwe play:1 en een play1: uit de surround set van mijn TV-set om zo stereo te hebben bij mijn PC?
(en dan makkelijk terug switchen als ik weer surround geluid wil hebben)
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 2 April 2018, 12:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Wat je wil kan inderdaad, echter eenvoudig switchen tussen surround en stereo is er niet bij. Het zijn een aantal handelingen in de app om de surround settings op te heffen, stereo paar aan te maken en vice versa. Ook je evt true play settings zijn dan weg, dus die zul je ook telkens moeten instellen. Incidenteel zo`n setup aanpassen is prima, doe ik ook wel eens als ik bv mij Play 1`s buiten nodig heb maar als je regelmatig van setup wil wisselen ga je het lastig vinden denk ik. Ik zou eerder de Play 1 bij de PC standalone gebruiken zonder stereo en je surround laten zoals het is. Overigens, wat is de toegevoegde waarde v/d Connect in dit geval ? Heb je helemaal niet nodig, je kunt de Play 1 direct aansturen vanaf je PC zonder kabels. De Connect is meer bedoeld om een bestaande audio installatie (niet Sonos) te integreren in het Sonos systeem.
Hoi Eddie bedankt voor je reactie.
Ik was er al een beetje bang voor, omdat ik zelf geen nieuwe kamers kan aanmaken. (jammer!)

De connect zou ik dan toch nodig hebben om mijn pc via optisch / jack te integreren in het sonos systeem?
Reputatie 6
Badge +3
Hi, klopt, bij een surround en stereo opstelling worden meerdere apparaten als 1 geheel aangegeven in de app en niet als losse apparaten. Dat moet je dus eerst ontkoppelen, dan telkens weer opnieuw instellen.

Mbt de Connect: Die heeft 3 uitgangen (Optisch digitaal, Coaxiaal digitaal & Analoog rood/wit tulp). Dit zijn alle drie dus uitgangen die je op een of meerdere versterkers/receivers kunt aansluiten. Daarmee kun je dus Sonos muziek spelen op je bestaande installatie. Daarnaast heeft de Connect 1 ingang (Analoog rood/wit tulp). Die kun je gebruiken om nog een extra apparaat op aan te sluiten, bv een platenspeler waardoor je je oude Vinyl platen over het Sonos systeem kunt afspelen. Het gebruik in combinatie met je PC begrijp ik niet helemaal. Je kunt al je Sonos apparaten gebruiken zonder de Connect. Op de PC kun je de Sonos app zetten. Ook kun je je MP3 collectie (die misschien wel op je PC staat) afspelen door de service van de Muziekbibliotheek te gebruiken in de app.
Reputatie 7
Badge +2
Om hier nog aan toe te voegen dat alleen de Play:1, Play:3 en Play:5 (2e generatie) als surround speakers ingesteld kunnen worden, de Connect kan niet aan de Playbar gekoppeld worden voor surround sound omtrent TV geluid.
De Connect:Amp kan dit wel maar hier zitten wat extra eisen aan zoals het bekabelen van producten.
Zie de FAQ omtrent Connect:Amp instellen als surround speakers.