Beantwoord

wil play 1 niet als surround maar volwaardig icm playbar met gewoon tv programma, waarom kan dit niet?

  • 30 December 2018
  • 9 reacties
  • 571 Bekeken

Badge
2x play 1 en soundbar, met tv programma (2000agogo) play 1 gaan niet mee met het volume van de tv.
met een muziekzender wel !
surround klinkt dan wel zweverig in volume!?
ik wil wel play 5 speakers aan schaffen maar dan moeten die wel de tv ondersteunen ondanks dat het geen muziekzender is.
2xplay 1 als volwaardig maar geen/weinig geluid bij een normale zender tov de playbar
icon

Beste antwoord door Tim S 3 January 2019, 09:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zie graag onze Community Post over Home Theater.
Dolby Digital 5.1, het 5 kanaals audio waarbij er achter geluid en omgevings geluid word opgenomen, is meer een concept voor films, niet voor muziek.
Muziek is altijd Stereo, een linker en rechter kanaal, waarbij je dit alleen aan de voorkant uit de Playbar gaat horen.
Klap in die Community Post graag het Stereo vs Dolby uit voor meer informatie.
Badge
dit houd in, als ik het goed gelezen heb, de play1 altijd het surround signaal oppakt op een 5.1 tv kanaal?
Reputatie 7
Badge +2
dit houd in, als ik het goed gelezen heb, de play1 altijd het surround signaal oppakt op een 5.1 tv kanaal?
Als de 2x Play:1 als surround staat, en de TV geeft ook echt een 5 kanaals Dolby Digital signaal, dan zullen de surround speakers hun audio ontvangen en afspelen.
Badge
De play 1 staat als volledig maar speelt surround af op een 5.1 kanaal en pakt niet het (harde)stereo signaal, ik vind dat als ik de play 1 als volledig ingesteld heb het signaal stereo en niet als bijgeluid 5.1 met de helft van het volume moet pakken, je kan dit instellen maar dan ontstaat er een volume verschil als ik schakel tussen het ene (stereo) en het andere kanaal (surround)
Reputatie 7
Badge +2
De play 1 staat als volledig maar speelt surround af op een 5.1 kanaal en pakt niet het (harde)stereo signaal, ik vind dat als ik de play 1 als volledig ingesteld heb het signaal stereo en niet als bijgeluid 5.1 met de helft van het volume moet pakken, je kan dit instellen maar dan ontstaat er een volume verschil als ik schakel tussen het ene (stereo) en het andere kanaal (surround)
Volgensmij heb je de Community Post nog niet gelezen die ik je in mijn 1e reactie heb gegeven.
Badge
dat heb ik wel!
Reputatie 7
Badge +2
Waar je naar vraagt is niet mogelijk met Sonos, de speakers zijn of surround speakers of een stereopaar.
Bij surround zul je alleen geluid horen als de film-maker dit ook heeft opgenomen, en de gehele ketting van TV-decoder en TV dit Dolby Digital geluid kan doorzetten naar de Sonos toe.
Je gaat verder alleen het geluid van achteren op de achter speakers horen, niet het algehele geluid wat aan de voorkant van de Playbar/Playbase/Beam zou komen.
Als alles wel zou kloppen en je ervaart er toch nog problemen mee, dan raad ik aan ons even telefonisch te contacteren waarin we graag onderzoek doen wat er dan mis gaat.

De volledig optie, is alleen van toepassing op muziek wat je in de app zou kiezen, dus Spotify, of Radio of andere bronnen binnen de App.
De volledig optie is dus niet van toepassing op TV geluid, ook niet als dit om muziek gaat wat van de TV afkomstig is.
Badge
dus als ik er play 5 bij zet dan spelen die ook niet de muziek van de tv af!
Reputatie 7
Badge +2
Als je een "andere kamernaam Play:5" aan de Home Theater zou groeperen, dan zal deze mee doen met het TV geluid, waarin we er eigenlijk vanuit gaan dat deze zal stotteren of een echo zal geven, en helaas niet synchroon zal lopen op het geluid van de TV, los van wat voor geluid de TV geeft.