Welke tv kiezen?

  • 20 December 2013
  • 21 reacties
  • 5646 Bekeken

Badge
Ik ga een playbar kopen en ook een nieuwe tv. Waar moet ik op letten bij aankoop van de tv? Bedoel hiermede betreffende aansluitingen en audio, zoals bijvoorbeeld bij dit toestel van Samsung de F 6400:
3D Sound available
10W x 2 Sound Output (RMS)
Dolby Digital Plus / Dolby Pulse
DTS Studio Sound
DTS Premium Audio 5.1
Down Firing + Full Range Speaker Type
Is dit OK voor de sonos, dus geen beeld en geluid verschil?

Grtejes, erik een nieuwe sonos freak in wording 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Reputatie 2
Voor Sonos is enkel van belang dat je tv een optische uitgang heeft anders kun je zonder een extra switch geen Playbar aansluiten. Alle geluidsextra's op je tv worden uitgeschakeld..
DTS wordt niet ondersteund door de Playbar.
Badge
Dus ik hoef niet te kijken naar de audio bij de TV, toestellen met meer audio mogelijkheden, wat meestal dan ook duurder is, hoef ik dan niet te kiezen :-)
Trouwens iemand tips welke TV te nemen ? Max 40' inch en wij zijn film kijker.
Reputatie 2
De laatste test uit de consumentengids was 1 t/m 5 Samsung. Heb zelf ook een Samsung. Top tv!
Badge
T'is ne Sony geworden ;)
http://www.sony.be/lang/nl/product/tv-107-42-lcd/kdl-42w656a/extra-informatie#tab
De eerste indruk is zeer goed! En vind het een beter beeld dan onze 7 jaar oude samsung, wat maar logisch is zekers.
En nu de playbar en bridge 🆒
wat wel van belang was geweest was checken of je tv via optical wel surround stuurt(lees dd5.1 van hdmi in omzetten naar dd5.1 via optical uit)

Daar is nogal wat gedoe om. Volgens Sonos ondersteunt elke nieuwe TV dit, maar als je op t engelse forum leest merk je al snel dat dit niet op gaat.

Echter je hebt gelukkig voor Sony gekozen, en deze schijnt in tegenstelling tot Samsung, dit bij bijna elk toestel te ondersteunen.

(En DTS daar doet de playbar helemaal niets mee.)
Badge +1
De laatste test uit de consumentengids was 1 t/m 5 Samsung. Heb zelf ook een Samsung. Top tv!

Als ik iets onverstandig vind, is iets kopen op het eindoordeel van de consumentenbond, Even los van de discussie of ze sowieso verstand hebben van TVs, hebben ze nogal eens een aantal beoordelingspunten die niet voor iedereen even belangrijk zijn.
Zomaar een voorbeeld: geen Nederlandstalige handleiding in de doos, maar alleen een Engelstalige die je moet downloaden kan zomaar je eindbeoordeling doen zakken.

Dus als je die testen al gebruikt kijk dan alleen naar de onderdelen die voor jou van belang zijn.
true that.

Ik kijk zelf vaak op tweakers of http://www.hdtvtest.co.uk/


consumentenbond test vnl ook op t niveau van leken denk ik af en toe. Is hij makkelijk te bedienen? Hoe zit het met geluid? Zit er een handleiding bij, en is die te begrijpen.. nou dan krijgt ie al vaak een goed cijfer lol..
Beetje alla kieskeurig. Ik heb deze tv nu ruim 1 week, en hij is fantastisch, hij krijgt van mij een 10. lol

Sony's toplijn is nu al 2x op rij gekozen door EISA, dat zegt me iets meer als de consumentenbond.
Badge +1
Een voordeel van de consumentenbond is wellicht wel dat ze naar de praktijk kijken. Geen ingewikkelde testen met kleuren waarvan het lastig te bepalen is wat de impact is, maar gewoon kijken met een aantal mensen of het beeld mooi is.
Badge
wat wel van belang was geweest was checken of je tv via optical wel surround stuurt(lees dd5.1 van hdmi in omzetten naar dd5.1 via optical uit)

Daar is nogal wat gedoe om. Volgens Sonos ondersteunt elke nieuwe TV dit, maar als je op t engelse forum leest merk je al snel dat dit niet op gaat.

Echter je hebt gelukkig voor Sony gekozen, en deze schijnt in tegenstelling tot Samsung, dit bij bijna elk toestel te ondersteunen.

(En DTS daar doet de playbar helemaal niets mee.)


Waar kan ik dit terug vinden, dat de tv via optical wel surround stuurt(lees dd5.1 van hdmi in omzetten naar dd5.1 via optical uit)

Grtjes
Reputatie 2
In de handleiding van tv of anders bij de importeur.
Heb je al een Sonos dan kun bij instellingen-info over mijn Sonos zien welk signaal er ontvangen wordt.
Badge
Nog geen sonos playbar gekocht, is wel duur, dus ff zitten zoeken naar alternatief. Nog geen gevonden, zal dus wel sonor worden dan. Ben alleen een beetje bang dat ik niet tevreden zou zijn betreffend het geluid , want in een winkel is het niet hetzelfde als thuis.
We kijken graag films en vrees dat de sub + 2 play 3 of 1 nodig zal zijn?! Dus vele centjes ....
Reputatie 4
Badge +3
Ben alleen een beetje bang dat ik niet tevreden zou zijn betreffend het geluid , want in een winkel is het niet hetzelfde als thuis.

Sonos geeft bij aankoop op de Sonos-site 60 dagen omruilgarantie. Je kunt dus proberen en retourneren, als het niet bevalt.
Badge
Na enige tijd toch een Sonos playbar aangekocht.

Jammer dat mijn Sony tv (KDL 42W655A) blijkbaar niet zo compatibel is. Als ik naar VRT HD of VTM HD kijk, is het steeds stereo. Ook wanneer ik een film bekijk via mijn Sony bly ray is het ook stereo. Noghtans heb ik de audio van de dvd (is een dvd van james bond) ingesteld op 5.1 surround dolby.

Contact genomen met Sonos en Sony. Maar geen echte oplossing gekregen. Op raad van Sonos test gedaan met de playstation 4 en de opticale kabel rechtstreeks aangesloten op de playbar, krijg ik wel de melding van dolby.

Wordt er via de zenders wel dolby uitgezonden?
Waarom geen dolby via de blyray speler?
Via internet radio vind ik het geluid ook niet echt zo super, ligt dit aan de sonos playbar of de uitzendingen?

Ben dus toch wat ontgoocheld.
Had van mijn 700 euro om te starten er meer van verwacht. Was zinnens om 2 play 1 en sub aan te kopen, maar nu twijfel ik toch heel sterk? En misschien de playbar te verkopen en een alternatief te zoeken, of is de Sony tv de verkeerde?

Iemand die mij kan raad en daad geven?:)
Reputatie 4
Badge +3
Is de Playbar via optische kabel rechtstreeks aangesloten op de TV?
Badge
Yep!
Telenet en Bluray via HDMI.
Sony tv heeft jammer genoeg maar twee HDMI ingangen.
Reputatie 4
Badge +3
Wordt er via de zenders wel dolby uitgezonden?

Als de Playbar via optical rechtstreeks aan de TV is aangesloten, is bovenstaande vraag relevant. Als het signaal van de TV-zenders namelijk zonder Dolby worden geleverd, kan de Playbar natuurlijk ook geen Dolby leveren.
Badge
En ik vermoed dat je nooit weet wanneer er dolby uitgezonden wordt?
Maar hoe komt dat bij gebruik van de blu ray ook geen dolby krijg?
Reputatie 4
Badge +3
En ik vermoed dat je nooit weet wanneer er dolby uitgezonden wordt?

Dat zou ergens bij de uitzending vermeld moeten zijn, vermoed ik.

Maar hoe komt dat bij gebruik van de blu ray ook geen dolby krijg?

Dat kan ik niet zeggen. Misschien dat een meelezer kan bijspringen die beschikt over een configuratie met Playbar. Of je kunt het probleem melden op het Engelstalige deel van het forum, daar zitten veel meer Playbar-gebruikers.
Badge
OK Thanks
But my english is not so good 😮
Badge
Weet je soms waar ik terug kan vinden welke televisie uitstekend werkt met sonos.
Liefst 42" inch.
We zijn zeer tevreden over kleur en design van de Sony, maar....
Badge
Vandaag terug contact genomen met support van Sonos, super support trouwens!
Mijn probleem met de TV opgelost en dus niet meer verder opzoek naar andere TV.
Ga wel in de toekomst, verder kijken dan mijn neus lang is ivm mogelijkheden van de TV. 😃