Beantwoord

Wel geluid via optisch, geen geluid via HDMI Arc

  • 11 December 2019
  • 5 reacties
  • 752 Bekeken

Wel geluid van soundbar (5.1+) via optische kabel vanuit tv. Maar geen geluid (zelfde setup) van de op HDMI(ARC) aangesloten digicorder van Telenet. Ik zie wel signaal binnenkomen op de app, maar krijg dus geen geluid. Ik dacht dat wel aan settings zou liggen, maar ik heb al meermaals alle combinaties geprobeerd (denk ik). Help?!

Het lijkt alsof de software blijft hangen op mute … en ik het niet kan aan of af kan zetten …

Alvast bedankt voor ieders nuttige input! Mvg, Jelle

icon

Beste antwoord door Tim S 12 December 2019, 10:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Zou graag 2 diagnoses ontvangen, 1 vanuit de situatie dat de Beam optisch aangesloten staat en geluid geeft.

En een diagnose waarin de Beam via HDMI verbonden staat, en geen geluid geeft.

Zie de 2 diagnose nummers graag tegemoet.

Weet dat je mogelijk via telefonisch support sneller een antwoord zal hebben.

Wij pakken het forum op wanneer de tijd hiervoor beschikbaar is, het forum is ook meer voor klanten om met elkaar  in contact te treden.

Technische problemen proberen we via mail/telefoon te behandelen, en zo min mogelijk via het forum te behandelen, dit mede omdat we er niet altijd naar kijken, en via het forum ‘t probleem niet goed te documenteren is.

 

 

Beste,

 

de vraagstelling is wat de website ervan gemaakt heeft. Ik kan dit niet meer veranderen.

De informatie in het bericht is echter concreet en duidelijk. Wil u dit nog eens nakijken aub?

Ik wil dit snel opgelost krijgen. 

Zijn er nog meldingen van dergelijke problemen? Het signaal van de tv lijkt goed binnen te komen bij de sonos playbar en app, maar akoestisch is er niets te horen. Dit lijkt op een software-issue. Bug die ervoor zorgt dat het geluid gedempt blijft … bv wanneer er iets misgaat bij het instellen van de remote… Ik denk dat er mogelijks op dat moment iets gebeurd is.

 

Indien u meer informatie nodig heeft voor uw onderzoek, dan hoor ik het graag.

 

// Jelle

ter info :

setup =

tv: philips 65oled803

Sonos:

tv-kamer : 5.1 setup (playbar, 2x one + sub)

extra players : play 5, 2x2 one’s + 1move

→ alles werkt, enkel bij gebruik digibox op hdmi, blijft het geluid gedempt → geen geluid

→ alles is nieuw en samen aangekocht

excuses voor de verwarring.

 

De playbar is aangesloten aan de tv via optische kabel. alles werkt, zolang ik niet naar de ingang/bron HDMI1/ARC op de tv schakel (waarop de digicorder is aangesloten,De digicorder heeft gewoon HDMI out.). Ik heb al heel een paar seconden geluid gehad bij het opstarten, maar dat is het … veder niets.

Ik krijg wel een signaal binnen op de app, en het volume staat open. De luidsprekers van de tv staan uit.

 

Reputatie 7
Badge +2

Sorry, heb je de Beam? via HDMI verbonden op de TV of op de TV-decoder?

Was mij niet bewust dat de TV-decoder ook een HDMI Arc uitgang heeft, en als deze in gebruik zou zijn door de Beam, hoe krijg je dan je video materiaal bij de TV aangeboden?

De decoder moet aangesloten worden op een HDMI poort van de TV, waarin de Beam via de HDMI Arc poort van de TV verbonden staat.

Alle HDMI poorten op de TV zijn ingangen, de enige uitgang is de HDMI Arc poort, welke dus bestemt is voor een audio product zoals de Sonos Beam.

Zie graag verduidelijking in hoe alles op elkaar staat verbonden.