Vraag

Wanneer komt dolby 7.1. support in sonos

  • 8 October 2017
  • 10 reacties
  • 1421 Bekeken

Badge +1
Tot mijn teleurstellen ondersteunt SONOS nog steeds geen 7.1. optical signaal. Iedere keer als ik een 7.1 audio spoor wil afspelen ben ik veroordeeld tot het down graden van 7.1. dolby naar stereo audio. Steeds vaker is er namelijk geen dolby 5.1 audio spoor beschikbaar op bluerays.

Ik zou het al fijn vinden als 7.1 wordt herkent en het naar 5.1 wordt omgezet. OF dat ik nog twee play 1 erbij koop en gewoon 7.1 kan afspelen.. 😉.

Wanneer gaat SONOS planbar 7.1. dolby signaal herkennen en afspelen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos ondersteunt geen 7.1 Dolby, misschien dat dit in de toekomst naar voren gaat komen dmv extra speakers toevoegen als midden links en rechts.
Maar tot op heden is dit niet het geval en kan ik ook geen garantie's bieden dat dit gaat komen.
Kan alleen adviseren je aan te melden aan onze nieuws brieft als je dit nog niet hebt gedaan, om jezelf up to date te houden met nieuwe releases als we dit aan de rest van de wereld bekend maken.
Ik vindt Sonos een perfect product, alleen dat Dolby 7.1 nog niet wordt ondersteunt, kun je zien qua ontwikkeling een beedje stilstaat bij Sonos. Vermoedelijk te weinig mankracht.
Reputatie 7
Badge +3
Denk eerder dat dit een doelgroep is waar sonos zich niet op richt.
Reputatie 5
Badge +3
Aan mankracht zal het niet liggen, een paar slimme koppen is al genoeg, maar de hogerhand zal dit eerst moeten goedkeuren en dat zal niet gebeuren vrees ik. Zo ook met de EQ instelmogelijkheden, dat zou gemakkelijk geïmplanteerd kunnen worden, helaas ook niets.
Reputatie 3
Badge +2
De maximale throughput voor optisch is een 5.1 signaal, dus op een Playbar en Playbase gaat dit sowieso nooit kunnen
Optical v3.0 ondersteunt 7.1 en HDMI ook, ze kunnen dan toch een nieuwe playbar of playbase op de markt brengen die dit wel aan kan.
Dat de ontwikkeling beedje stilstaat bij Sonos bazeer ik niet alleen op Dolby 7.1 ondersteuning, neem het netwerk aansluiting eens Wifi 802.11 b/g, 2.4 Ghz is echt niet van deze tijd en 100Mbit voor vast ook niet. 802.11ac Snelheid: 1,3Gbit Frequentie: 5GHz dat is al stuk moderne, vaste netwerk aansluiting 1Gbit is van deze tijd. We gaan straks al naar 10 Gbit met vaste aansluiting, en de opvolger van wifi 802.11ac is ook al klaar 802.11ax.
Reputatie 7
Badge +3
Feit is ook dat het bereik van 2.4 beter is. Wellicht dat het een zeer terechte keuze is van Sonos. Dit soort discussies zijn zinloos op dit soort fora. Niemand weet waar Sonos mee bezig is en waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn/worden.
Wanneer je niet uit de voeten kan met wat Sonos je te bieden heeft kies dan voor wat anders wat meer aan je behoefte zal voldoen. Jammer genoeg laten wij ons steeds meer meeslepen door wat allerlei producenten ons opdringen. Het beeld moet steeds scherper, het geluid moet uit steeds meer speakers komen etc. etc. Gelukkig zijn er ook ontwikkelingen aan te wijzen die wij niet aansloegen. Denk aan 3D tv’s en gebogen schermen. Iedereen moest hier aan, maar dit zie je langzaam verdwijnen.
Wifi moet steeds sneller. Ach, ik heb een oude, niet meer ondersteunde, Apple router en mijn Sonos 5.1 set draait als een zonnetje. Nooit enige hapering.
Natuurlijk moet men ontwikkelen en Sonos zal dat ook ongetwijfeld blijven doen.
Reputatie 5
Badge +3
Dat de ontwikkeling beedje stilstaat bij Sonos bazeer ik niet alleen op Dolby 7.1 ondersteuning, neem het netwerk aansluiting eens Wifi 802.11 b/g, 2.4 Ghz is echt niet van deze tijd en 100Mbit voor vast ook niet. 802.11ac Snelheid: 1,3Gbit Frequentie: 5GHz dat is al stuk moderne, vaste netwerk aansluiting 1Gbit is van deze tijd. We gaan straks al naar 10 Gbit met vaste aansluiting, en de opvolger van wifi 802.11ac is ook al klaar 802.11ax.

De keuze voor 2.4 is specifiek gemaakt omdat het groter bereik heeft. Wat voor data wil jij met 1Gbps naar Sonos-speakers sturen als ik vragen mag?
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat er getracht wordt reclame te maken voor zijn\haar bedrijf door kennis te spuien, waarbij de plank mis geslagen wordt.
Denk ook niet dat het verstandig is om middels een bedrijfsnaam deel te nemen aan dit soort discussies in een gebruikersforum. Ik moet wel toegeven een zoekopdracht naar Vos Systems gedaan te hebben. In dat opzicht is hij\zij geslaagd dus.