Beantwoord

Waarom kan ik de surround speakers niet instellen als ik Wifi uitzet op de Amp?

  • 5 January 2021
  • 3 reacties
  • 179 Bekeken

Ik heb de Amp via een UTP-kabel verbonden met mijn router, zoals veel andere vaste apparaten (hoe minder er op Wifi werkt hoe beter het voor de apparaten is die wel met Wifi werken).

Echter, als ik Wifi uitzet op de Amp (via de S2 app), dan is hij niet meer in staat de surround speakers goed te installeren. Pas als ‘wifi’ weer aanzet gaat het weer goed.

 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 5 January 2021, 14:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Omdat Sonos een eigen draadloze netwerk aanmaakt zodra er minimaal 1 speaker is bekabeld aan je router. Dit heet SonosNet en is totaal onafhankelijk van je eigen standaard wifi. Elke Sonos wordt dan een draadloos satelietje voor de anderen, daarom moet dan ook de wifi aanstaan v/d speaker. Binnen je LAN krijgt elk Sonos apparaat een eigen IP adres toegewezen. 

Hmm… beetje verwarrend. Ik zie in mijn Fritzbox Mesh dat niet alleen de One SL’s (de surround speakers) via de Amp verbonden zijn (want ze zijn ineens verbonden via LAN i.p.v. Wifi), maar ook één van de Five’s. (De andere Five staat de ver weg, denk ik).

Ik kan me nog enigszins voorstellen dat de surround-speakers rechtstreeks met de Amp verbonden zijn, maar waarom de Five dan ook?

Reputatie 6
Badge +3

Klopt, wifi staat in dit geval voor de antenne en het zenden daarmee. Inderdaad een beetje verwarrend maar het is niet het  wifi-netwerk van je router of AP in dit geval. Wifi moet dus aanstaan om het signaal van je (bedrade) Amp bij je andere draadlloze Sonos`en te krijgen.