Vraag

Waarom heet Sonos surround 5.1? Je kan er maar 4 speakers in aansluiten.

  • 7 January 2020
  • 5 reacties
  • 2639 Bekeken

Helaas heb ik eerst twee Play 5's, twee Play 1's en een Beam aangeschaft voordat ik me ging verdiepen in een surround opstelling :smirk:. Ik was helemaal in de veronderstelling dat je een surround opstelling ook kon maken met twee Play 5's als frontspeakers inclusief de lage frequenties. Twee Play 1's als surroundspeakers en de Beam als center.. Dit lijkt dus niet te werken. Klopt het dus dat je alleen twee Play 1's of 5's kan gebruiken als surroundspeakers (achter), de Beam als center/frontspeakers en een extra Sub voor de lage tonen? Dit zou echt balen zijn aangezien ik geen meerwaarde zie in de Sub aangezien de 5's al laag genoeg spelen..


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem van mij aan dat dat nooit gaat gebeuren. De Beam en de Arc zouden dan een heel dure oplossing zijn voor alleen een middenspeaker, want dat is in feite wat je vraagt. Ik ken ook geen systeem waarbij de sub gecombineerd wordt met en middenspeaker. 
Ik kan ernaast zitten maar ik denk ook dat de 5 niet geschikt zou zijn als echte links rechtspreaker voor films. Lage tonen vanuit de bron worden volgens mij dan niet goed aangestuurd. Zouden die dan het linker- of rechter kanaal moeten. 
De hele markt Is er tegenwoordig juist op gericht om een 3.0 (1) oplossingen in 1 speaker voor de tv te maken. 
 

Beste Sonos,

Ik heb de nieuwe Sonos 2 software geladen en alle speakers geupdate. Is er al iets bekend over het anders opstellen van een surround omgeving? Ik wil namelijk nog steeds heel graag 2x een play 5 als frontspeakers, de beam als center en 2x een play 1 als rear surround. Ik vind het belachelijk om 700,- te moeten uitgeven om laag te krijgen terwijl de play 5's dit uitstekend kunnen. Het is toch een software oplossing lijkt me. Iemand anders met dit zelfde "probleem"?

Bedankt

Reputatie 7
Badge +2

Vraag aan Sonos moderator:  Er zijn onderzoeken voor een ATMOS aanvulling, zijn er ook t.b.v. surround front spreakers ook ergens in Amerika plannen voor een software update. Of combinatie hiervan.

Sonos doet geen uitspraken over toekomstige plannen en functies die mogelijk gaan verschijnen, kan daarom geen uitspraken doen over ontwikkelingen binnen Sonos.

Als we met iets nieuws komen zal dit op onze website beschreven staan, en vaak zal er ook een email uitgaan naar onze klanten.

Badge

Het geluid is helder/warm en met diepe bass (ook zonder Sub) maar met met Sub overweldigend.

Alleen is de playbase (bar) erg centraal. Het zou prettig zijn als Sonos een software update zou ontwikkelen waarbij surround Front boxen zou toe staan. Dat kan je zelf kiezen om  het geluid te verbreden met play one/5's.

Bij het afspelen van muziek kan je natuurlijk je surround achter wijzigen in waardoor je stereo geluid daar meer vandaan komt. Waardoor je daar iets beter spreiding kan krijgen. Maar je opstelling t.o.v. de zitplaatsen is vaak niet logisch om de muziek van achter je te horen.

Bij de tv blijft (front) erg central en heb je geen links/rechts aangezien de kanalen bij elkaar geplaats zijn. Bij voorbeeld heeft Bose een systeem waarbij het geluid van de rechter en linker muur bounced waardoor je een virtueel verbreding heb.

Vraag aan Sonos moderator:  Er zijn onderzoeken voor een ATMOS aanvulling, zijn er ook t.b.v. surround front spreakers ook ergens in Amerika plannen voor een software update. Of combinatie hiervan.

 

Reputatie 5
Badge +3

tja…..ergens klopt je verhaal en ik ben er ook nog steeds niet uit waarom er geen 2 L/R frontspeakers kunnen worden aangesloten en de soundbar als dedicated midden te maken.

Maar goed de bar is een 3 in 1 speaker volgens Sonos.

L-M-R

Helaas maar waar……...5.1 is dus een marketingnaam die eraan gegeven is.