Vraag over Dolby Atmos

  • 12 March 2023
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Als ik Dolby Atmos afspeel via mijn Surround set. Heb ik wel Atmos geluid, maar deze wordt alleen door de Arc afgespeeld en komt er geen geluid uit de One SL boxen die achter je staan. Hoe kan dit? Wie kan mij hiermee helpen.

 


1 Reactie

Reputatie 7

De vraag is ten eerste wat je verwacht voor geluid van de achterspeakers. Bij surround is dat echt alleen de wegvliegende helikopters, applaus, vogeltjes etc. Verwacht je ook conversatie, bijvoorbeeld ter ondersteuning van een gehoorprobleem, dan zul je dat dus niet krijgen. Ook Atmos komt niet van jouw achterspeakers: alleen de pas geïntroduceerde Era 300’s hebben Atmos als achterspeakers. Met je One’s zou je dus surround moeten krijgen zoals hiervoor beschreven.

Als je dat ook niet krijgt komt de vraag op of de de One’s wel als surrounds hebt toegevoegd staan ze in een eigen “kamer” in de app of ziet het eruit zoals bij mijn Beam:

Je zegt dat je Atmos niet wordt afgespeeld door de achterspeakers.a de vraag komt dan op of je andere surround-vormen wel over de achterspeakers hoort.

Daarna de vraag of je op de Arc misschien de wifi hebt uitgezet, waardoor ook de aparte 5Ghz-verbinding naar One’s weg zou vallen.

Reageer