Beantwoord

Volume aanduiding op tv dmv Beam

  • 19 July 2018
  • 8 reacties
  • 1661 Bekeken

Voordat ik de Beam had en het volume van de tv wijzigde, zag ik dat op het scherm van de tv. Nu ik de Beam heb aangesloten, zie ik de wijziging in volume niet meer op de tv. Is dit in te stellen?
icon

Beste antwoord door Tim S 31 July 2018, 14:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Badge +1
Het merk van de tv is Philips, werkt via EasyLink. Staat allemaal aan, maar laat geen weergave zien. Als ik de Beam afkoppel, dan worden de tv speakers weer geactiveerd en verschijnt de weergave wel weer...

Ik kan bevestigen dat ik dit probleem ook heb. Wanneer de TV (ook Philips) via HDMI ARC het volume aanpast van de Sonos Beam wordt er geen weergave getoond.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor jullie reacties! Ik had verwacht dat de Beam, omdat ie is aangesloten via HDMI, zou reageren via de tv. Ook omdat het volume geregeld wordt via de afstandsbediening van de tv (RF, geen IR). Ik ga toch nog eens kijken naar de instellingen van de tv, wie weet...
Meestal gaat het om de CEC functie in de TV die mogelijk niet aan staat.
Ligt er aan welk Merk TV je in huis hebt.
Elke fabrikant geeft de functie namelijk een andere naam.
Panasonic noemt het de Viera Link, Philips de EasyLink, Samsung de Anynet+, Sony de Bravia Sync.
CEC moet aan staan wil communicatie tussen TV en Soundbar mogelijk zijn.


Bedankt voor je reactie!
Het merk van de tv is Philips, werkt via EasyLink. Staat allemaal aan, maar laat geen weergave zien. Als ik de Beam afkoppel, dan worden de tv speakers weer geactiveerd en verschijnt de weergave wel weer...

Heb je de mogelijkheid een andere TV in huis te testen? bijvoorbeeld een slaapkamer televisie?
We zullen moeten nagaan of het de uitgang van de TV is of de ingang van Sonos dat dit probleem zich zo voordoet.
Ik heb een LG tv , en daar zie ik dat wel een rechthoek met plus-min in
Bedankt voor jullie reacties! Ik had verwacht dat de Beam, omdat ie is aangesloten via HDMI, zou reageren via de tv. Ook omdat het volume geregeld wordt via de afstandsbediening van de tv (RF, geen IR). Ik ga toch nog eens kijken naar de instellingen van de tv, wie weet...
Meestal gaat het om de CEC functie in de TV die mogelijk niet aan staat.
Ligt er aan welk Merk TV je in huis hebt.
Elke fabrikant geeft de functie namelijk een andere naam.
Panasonic noemt het de Viera Link, Philips de EasyLink, Samsung de Anynet+, Sony de Bravia Sync.
CEC moet aan staan wil communicatie tussen TV en Soundbar mogelijk zijn.


Bedankt voor je reactie!
Het merk van de tv is Philips, werkt via EasyLink. Staat allemaal aan, maar laat geen weergave zien. Als ik de Beam afkoppel, dan worden de tv speakers weer geactiveerd en verschijnt de weergave wel weer...
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor jullie reacties! Ik had verwacht dat de Beam, omdat ie is aangesloten via HDMI, zou reageren via de tv. Ook omdat het volume geregeld wordt via de afstandsbediening van de tv (RF, geen IR). Ik ga toch nog eens kijken naar de instellingen van de tv, wie weet...
Meestal gaat het om de CEC functie in de TV die mogelijk niet aan staat.
Ligt er aan welk Merk TV je in huis hebt.
Elke fabrikant geeft de functie namelijk een andere naam.
Panasonic noemt het de Viera Link, Philips de EasyLink, Samsung de Anynet+, Sony de Bravia Sync.
CEC moet aan staan wil communicatie tussen TV en Soundbar mogelijk zijn.
Bedankt voor jullie reacties! Ik had verwacht dat de Beam, omdat ie is aangesloten via HDMI, zou reageren via de tv. Ook omdat het volume geregeld wordt via de afstandsbediening van de tv (RF, geen IR). Ik ga toch nog eens kijken naar de instellingen van de tv, wie weet...
Ik had hetzelfde. Ik gebruik de remote van m’n Apple TV om volume van m’n TV te regelen. Na het instellen van de Beam zag ik geen volume aanduiding meer omdat de remote het volume van de Beam direct regelt i.p.v. via de TV. Via settings heb ik m weer terug gezet op infrarood en nu gaat volume regeling weer via de TV, en zie ik dus ook weer de aanduiding.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb geen Beam, maar een playbase. Hier is de werking hetzelfde. Je regelt het volume met de Beam en niet met de tv, dus je ziet inderdaad geen volumeinstelling.