Beantwoord

Via glasvezel playbar stereo geluid op 2x Play:5?

  • 16 January 2016
  • 5 reacties
  • 958 Bekeken

Ik wil graag een playbar met twee play 5's aan gaan schaffen. Ik heb echter nog 1 vraag.
Is het mogelijk om het geluid van de TV, welke via de glasvezel aangeboden wordt aan de playbar, ook als stereo af te spelen op twee play:5's?
Dit betekent dus eigenlijk dat ik in sommige gevallen (stereo signaal van de TV) alleen via de play:5's wil horen en niet uit de playbar.

Ik kan hier niets over terugvinden in de documentatie nl.
icon

Beste antwoord door Stortkoker 28 January 2016, 12:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Voor de geïnteresseerden:

Inmiddels, ondanks de twijfel, de playbar aangeschaft in combinatie met twee play 5's. Omdat ik de playbar voor het luisteren naar stereo muziek op de tv niet ideaal vindt. Je kunt de play 5's toevoegen aan de kamer, waardoor je in staat bent het volume onafhankelijk te regelen van elkaar. dwz dat je de playbar zacht (lees uit) kunt zetten en de play 5's hard (lees aan).

Dit is overigens niet mogelijk wanneer je de play 5's koppelt aan de playbar als surround speakers. Dan kun je het volume niet regelen.
Vraagje, wij wilden ook graag stereo tv kijken hoe kan je die play5 afzonderlijk stellen met volume? Moet je ze dan niet als surround instellen?
Reputatie 3
Ja nou je kan idd de Play 5's toevoegen aan de group als stereopaar, en dan de Playbar zacht zetten, op die manier kan je soort-van stereo geluid krijgen uit de Play 5's zonder dat je de Playbar hoort. Of dat mooi gaat klinken weet ik niet, even experimenteren en ja da's een beetje subjectief.

@Ramond je mag kiezen:
- Ofwel zet je ze in stereopaar in groep, zodanig dat je ze apart kan bedienen net zoals elke andere groep. Of zelfs zonder stereopaar toevoegen aan de groep, dan kan je beide Play 5's nog eens apart bedienen.
- Ofwel voeg je ze toe als surroundspeakers, dan kan je het volume bedienen via: instellingen - instellingen kamer - playbar - surround - daar de volume schuif (er zijn er 2, eentje voor TV, eentje voor muziek).
Maar als de play5's niet als surroundboxen toegevoegd worden maar los, heb ik dan wel 5.1 surround sound?
Reputatie 7
Badge +2
Maar als de play5's niet als surroundboxen toegevoegd worden maar los, heb ik dan wel 5.1 surround sound?
Nee dan heb je een 3.0 installatie, de Playbar is namelijk 3.0 (links midden en rechts).
Wij raden ook niet aan kamers te groeperen aan de Playbar of Playbase als deze TV geluid laat horen.
Groeperen van speakers is alleen bedoelt voor de muziek die in de Sonos software terug te vinden is, dus bijvoorbeeld Spotify, of Radio.
TV geluid is alleen voor de Playbar/Playbase met mogelijke Sub en Surround speakers.
Gegroepeerde kamers meespelende op TV geluid zullen waarschijnlijk stotteren of een echo geven in het geluid.