Beantwoord

Vervelende echo met muziek en TV

  • 17 October 2019
  • 2 reacties
  • 4023 Bekeken

Dag allemaal,

Sinds een goede 2 weken ben ik in bezit van Sonos in een home cinema opstelling, dus de Playbar, Sub en 2x Sonos one als surround. 

Nu ervaren wij sinds deze week een hinderlijke echo bij het luisteren naar muziek, films, of regulier TV. 

Dit probleem kan tijdelijk de nek omdraaien door of, de surround speakers in de Sonos app uit te zetten, of helemaal te verwijderen en opnieuw toe te voegen. 
Echter helpt dit vaak maar een paar uur, en treed het vervolgens weer op.

Ben super blij met het sublieme geluid van Sonos, alleen dit wordt behoorlijk vervelend. 
De setup is verbonden middels WiFi. 

 

Zou het een verschil kunnen uitmaken als ik de playbar bedraad aansluit? Zodat deze vanaf dat punt een sterker netwerk opzet?

Kanttekening, wij hebben thuis Ziggo als provider, met de Mediabox Next, en de laatste connectbox, niet de Arris connectbox iig.
Nu lees ik op internet best veel problemen icm Sonos en Ziggo, echter dit probleem komt niet naar voren. 

 

Hebben jullie dit al eens bij de hand gehad, en wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 October 2019, 20:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Vertraging zou je eigenlijk alleen kunnen hebben als je One’s niet als surrounds zijn verbonden, maar als stereopaar zijn gegroepeerd met je Playbar. Dan gebruiken ze een 2,4Ghz Sonos-netwerk. Het 5Ghz Sonos-netwerk voor surround is er nu juist voor om deze vertraging te voorkomen.

Mocht je de surround setup toch goed hebben staan, dan zou ik eens bellen met Sonos. Zij kunnen beter zien waar het aan ligt dan jij.

De setup is opgezet als 5.1 set.

Dus de Sonos one speakers inderdaad als surround.

 

Heb nu de playbar aangesloten op een vaste internetverbinding, tot dus ver nog geen echo gehad. 

Ik hou dit ff in de gaten hoe dit gaat.

 

Bedankt voor reactie.