Vraag

Verbinding tv verloren na spotify

  • 25 February 2023
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Badge

Ik heb een Philips 55OLED705/12 tv, verbonden met de Sonos arc, een Apple TV & ziggo mediabox.

 

Apple TV, ziggo & Sonos arc zijn allemaal verbonden via een HDMI kabels in de tv. Sonos arc in de arc hdmi aansluiting.

 

De afgelopen weken als ik via spotify muziek wil luisteren (spotify Connect) op de arc en daarna weer tv wil kijken vervalt de HDMI verbinding met de Sonos arc. Oftewel het geluid gaat weer via de tv speakers ipv de arc.

Ik moet mijn tv herstellen naar fabrieksinstellingen en dan werkt het pas weer. Instellingen via de tv of de Sonos app veranderen heeft geen zin..

 

Weet iemand hier een oplossing voor?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Ik zou eens checken of een van de aangesloten apparaten een storing veroorzaakt. Alle apparaten behalve de Arc afkoppelen en dan proberen wat er gebeurt als je Spotify weer speelt en ze weer aansluit. Dan van het storende apparaat CEC afzetten.

Badge

Nu geprobeerd met alles 1 voor 1 aan te sluiten.

 

Eerst tv + arc daarna ziggo en als laatst Apple TV.

Tussendoor telkens AirPlay en spotify Connect gebruikt maar lijkt voorlopig geen problemen op te leveren.

 

instellingen zijn nergens van aangepast, voorheen werkte het gewoon alleen afgelopen weken regelmatig problemen..

Badge

Edit: alles werkte telkens met overgang tussen spotify, Apple TV, ziggo & tv zelf.

maar in eens na wat proberen en geluid gaat weer terug naar TV maar niet via Sonos…

 

alle kabels werken gewoon, is denk ik niet het probleem. Instellingen staan allemaal naar Sonos & HDMI…

 

sonos en tv gereset… maar problemen zijn nog niet verholpen

Badge

Er nu maar voor gekozen om de optical ingang te gebruiken met hdmi tussenstukje..

Reputatie 7

Dan verlies je dus Atmos.

Mogelijk geeft één van je apparaten een storing op de HDMI. Je zou daarom van de Ziggo en de Apple TV eens de HDMI-CEC uit kunnen zetten,. kijken of dat scheelt.