Vraag

van tv over naar laatste radiozender

  • 25 December 2017
  • 12 reacties
  • 340 Bekeken

Badge
Ik heb in de woonkamer een playbar met twee play-1's. Tot voor kort schakelde het geluid van de Sonos, na het beëindigen van het afspelen van de TV, automatisch terug naar de recent afgespeelde radiozender. Dan hoefde je alleen nog op play te klikken en starte die radiozender. Maar (wellicht door een update van Sonos) gebeurd dat nu niet meer en blijft de Sonos op TV staan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al alle instellingen gecontroleerd, maar kan het niet (meer) vinden. Gaarne hulp/advies.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Beste,

ik heb sinds de laatste update hetzelfde voor. Ik ben speciaal naar het forum komen kijken en het net afgesurft of dit geweten zou zijn bij de programmeurs. Blijkbaar dus niet.??!!
Ik hoop dat men bij de volgende update alles terug zoals voordien( zoals je beschrijft) gaan maken.
Dit is veel gemakkelijker want indien ik mijn Sonos manueel opzet met de knop aan de zijkant van de playbar dan hoor ik nu niets meer en dien ik eerst via een ander multimedia apparaat van TV om te schakelen naar een radiozender. Niet echt gebruiksvriendelijk!
Badge
Beste Novice uit Goes,
Bedankt voor het meedenken.
Nu blijkt inderdaad dat het dus niet aan mijn systeem of instellingen ligt, maar door de laatste update van Sonos is gekomen.
Ik hoop dat Sonos dit hersteld.
Ik zal morgen proberen met sonos contact te krijgen en het probleem aan hen voorleggen zodat het weer gebruikersvriendelijk is.
Reputatie 7
Badge +2
We zijn ons bekend met dit probleem en werken er hard aan dit weer op te lossen in een toekomstige software update.

Help. We worden gek van de Sonos die schakelde om de haverklap tijdens het tv kijken vanzelf over naar de radio, soms zou je wel de bijl erin willen zetten, weet iemand de oplossing.

Badge

Help. We worden gek van de Sonos die schakelde om de haverklap tijdens het tv kijken vanzelf over naar de radio, soms zou je wel de bijl erin willen zetten, weet iemand de oplossing.

Nee. Helaas niet. Heb dit probleem ook nog niet eerder gehoord.ik weet niet hoe je systeem geïnstalleerd is. Daarom zou ik als ik jou was Sonos contacteren. Succes bij het oplossen van dit probleem.

Dank je wel, ga ik doen.👍👍👍

Badge

Ferry, je kunt ook een bericht via messenger sturen. Dan krijg je doorgaans binnen 1 dag bericht. want telefonisch zijn ze nu niet bereikbaar. 
ik heb in het verleden ook wel een paar keer telefonisch contact gehad met de helpdesk. Die logde vervolgens in op mijn systeem en kon zo een heleboel instellingen checken. En mij telefonisch instrueren bepaalde handelingen uit te voeren. Is echt professionele hulp.

succes verder met het verhelpen van dit storend probleem.

 

Doe ik, ik wacht dan even want ik krijg een ander modem en wat ik las geeft dat ook wel eens problemen, kunnen ze me  gelijk zonodig helpen. M vr Gr ferry

Badge

Heb je ook een boost of bridge van sonos?

Nee alleen de playbar en de one1

Badge

Ow, dus je hebt ze alleen via WiFi verbonden. Dat zou ik nooit doen. Dan kun je wachten op problemen. Zelf heb ik een bridge. En dat geeft zelden of nooit problemen. Sonos zelf adviseert inmiddels die te vervangen voor een boost. T.z.t. Ga ik dat ook doen, maar zolang ik geen problemen heb, laat ik het zo. Een boost geeft een hele stabiele verbinding. Op marktplaats kun je die al voor € 75 kopen…..

Dank je wel ga zeker kijken, ik wacht even op het nieuwe modem.

bedankt voor de tips

m vr gr