TV surround op de One gaat op en neer


Hallo,

 

ik maak gebruik van een beam(onder de tv) en aan de andere kant van de woonkamer staan in beide hoeken de Sonos one. Als ik gewoon spotify geluid stream via de Sonos app of spotify app hoor ik op zowel de Beam als de one’s een mooi sterk geluid en is het echt een surroundgeluid gevoel. 
 

maar als ik bijvoorbeeld YouTube muziek afspeel vanaf de tv dan springen de one’s af en toe aan bij bijvoorbeeld hoge klanken. Dit is een heel irritant gehoor. 
 

muziek afspelen staat op volledig, volume van de tv en de muziek staan beide gelijk op 8 en ik maak gebruik van trueplay. 
 

iemand die dit probleem herkent ? 


11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is dat alleen bij gebruik van YouTube of ook bij gewoon tv kijken?

Het YouTube geluid is helaas nog altijd in stereo en niet in 5.1. Mogelijk dat dit het geluid verklaart. 
De verwerking van gestreamd geluid gaat heel anders dan het geluid wat van de tv ontvangen wordt en is daarmee niet te vergelijken. 
tegenwoordig kan je makkelijk zien wat voor geluid er door Sonos via de tv ontvangen wordt in het volume venster van de app. 
 

 

Is dat alleen bij gebruik van YouTube of ook bij gewoon tv kijken?

Het YouTube geluid is helaas nog altijd in stereo en niet in 5.1. Mogelijk dat dit het geluid verklaart. 
De verwerking van gestreamd geluid gaat heel anders dan het geluid wat van de tv ontvangen wordt en is daarmee niet te vergelijken. 
tegenwoordig kan je makkelijk zien wat voor geluid er door Sonos via de tv ontvangen wordt in het volume venster van de app. 
 

 

Hey erooij, bedankt voor je reactie !

Ik zie inderdaad stereo pcm staan als ik YouTube gebruik, maar dit blijft er ook staan als de tv op KPN, npo-plus of Netflix staat… is dit nog ergens in te stellen ? 

Reputatie 7
Badge +3

Ergens in de instellingen van de tv en/of het kpn kastje. Sonos speelt wat het ontvangt en zal nooit vanuit stereo een 5.1 geluid produceren. Je zult het dus echt daar moeten zoeken, iets van Dolby Digital (geen dolby Digital plus want daar kan Sonos niets mee).

Ergens in de instellingen van de tv en/of het kpn kastje. Sonos speelt wat het ontvangt en zal nooit vanuit stereo een 5.1 geluid produceren. Je zult het dus echt daar moeten zoeken, iets van Dolby Digital (geen dolby Digital plus want daar kan Sonos niets mee).

Bedankt ! Ik ga er even verder mee prutsen ...

Ergens in de instellingen van de tv en/of het kpn kastje. Sonos speelt wat het ontvangt en zal nooit vanuit stereo een 5.1 geluid produceren. Je zult het dus echt daar moeten zoeken, iets van Dolby Digital (geen dolby Digital plus want daar kan Sonos niets mee).

Beste Erooij, ben ik weer ! Er staat dus bij m’n tv dat dolby digitall niet beschikbaar is, heb je daar ook een oplossing voor ?

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie op de achtergrond YouTube. Youtube geeft hoe dan ook alleen stereo door. 
Wanneer je niets kunt selecteren bij normaal tv kijken kan het ook dat je in het menu van een eventuele decoder nog wat moet aanpassen. Ook die moet dolby Digital doorgeven aan de tv. 

Ik zie op de achtergrond YouTube. Youtube geeft hoe dan ook alleen stereo door. 
Wanneer je niets kunt selecteren bij normaal tv kijken kan het ook dat je in het menu van een eventuele decoder nog wat moet aanpassen. Ook die moet dolby Digital doorgeven aan de tv. 

Het is gelukt dankje !

Reputatie 7
Badge +3

Wat was nu uiteindelijk de oplossing? 

Ineens stond dolby er wel bij, als ik nu YouTube kijk staat er dolby digital 0.0 en bij Netflix staat er dolby digital 5.1 bij KPN staat er nog stereo pcn

Reputatie 7
Badge +3

Staat het kpn kastje op dolby Digital? In Nederland geven de meeste zenders ook surround door. 

Reputatie 7

Youtube doet geen 5.1. De KPN geeft bij mij surround. Op het KPN-kastje Instellingen-Geluid-HDMI op Dolby zetten.

Reageer