Beantwoord

TV Geluid hapert op Sonos Playbar

  • 11 January 2019
  • 7 reacties
  • 2439 Bekeken

Playbar is aangesloten op een Samsung televisie met een optische kabel. Ook staan er een Sub en 2 sonos ones in de setup.

Iedere minuut (ofzo) valt het geluid heel even weg.

Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Tim S 15 January 2019, 11:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Diagnostische info: 329691698
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen ons hier voor te bellen of mailen via support@sonos.com
Telefoon nummer kun je vinden op de volgende website.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Ik heb exact dezelfde setup en ook dit probleem. Zojuist mijn gegevens verstuurd: 431071701

Bedankt voor de support vast!
Ik heb een soortgelijk probleem.

Mijn setup is iets anders: Beam + 2x Sonos One. Ik merk bijv als ik Netflix kijk en ik het geluid op "Engels - 5.1" zet, dat er om de zoveel seconde een kleine onderbreking in het geluid zit maar niet in het beeld. Dit deed me al vermoeden dat het probleem niet aan mijn internetverbinding of netflix zelf ligt.

Als ik het geluid op "Engels" zet dus zonder 5.1 heb ik geen last van onderbrekingen en loopt het geluid goed door. Ik heb mijn gegevens doorgestuurd onder nummer 1501208798.

Ik hoor graag wat ik hier aan kan doen. Films kijken op reguliere geluid is natuurlijk geen ramp want Sonos maakt er toch een mooi geluid van, maar het is niet het 5.1 geluid die je eigenlijk zoekt!

Groet,
Andrew
Reputatie 7
Badge +2
In principe laat Sonos horen wat deze te horen krijgt.
Als er een 5.1 signaal word aangeboden, maar dit komt happerend of met onderbrekingen naar voren, dan heeft dit helaas met de TV, of met de Netflix App op de TV te maken.
Je zou kunnen testen, of het zelfde probleem zich voordoet als je een TV-decoder hebt, welke voor de TV staat, om op die TV-decoder je Netflix in te stellen.
Als het probleem zich dan niet voordoet, weet je dat het met de implementatie van je Netflix app te maken heeft op de TV zelf.
Wel wil je er zeker van zijn dat je TV en ook TV-decoder op Dolby Digital 5.1 staan wil je dat ze beide het geluid goed aan Sonos kunnen doorgeven.
Hi Tim,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdad ook een Netflix app op de TV decoder zelf. Ik gebruik deze eigenlijk nooit omdat die wat trager werkt dan de TV app. Om jouw test door te voeren heb ik de Netflix app op de decode gestart en daar de betreffende serie op afgespeeld. Vooralsnog lijkt dit zonder haperingen e.d. te gaan en klopt jouw redenatie dat het aan de TV App lijkt te liggen.

Ik kan in ieder geval de serie in volle 5.1 nu luisteren! Ik zal Sony even contacten over hoe ik de app op de TV kan updaten gezien de firmware daar wel up to date is.

Bedankt voor je snelle antwoord!
Andrew
Reputatie 7
Badge +3
Heb je ook al gekeken of je de juiste signaaluitvoer op de tv gebruikt? Zelf geen problemen op een Sony bravia android tv.
ikzelf heb alle uitgaande instellingen geprobeerd totdat alles werkte zoals ik had verwacht/gehoopt. Sonos speelt wat het ontvangt en kan daarbij maximaal een gewone dolby Digital aan, dus geen Dolby+ of dts.