tv beeld en geluid valt regelmatig uit. + oplossing

  • 14 November 2014
  • 1 reactie
  • 2203 Bekeken

Reputatie 2
Na een aanvankelijk probleemloze installatie van mijn nieuw aangeschafte playbar begonnen er direct signalen voor te doen van zeer vreemde aard. Signalen is eigenlijk niet het goede woord want om de 20 a 25 minuten viel het beeld en geluid van mijn Samsung smart tv (700 serie) spontaan weg en kwam na zo'n 4 seconden weer terug! Na eerst alle aansluitingen en instellingen doorlopen te hebben zonder resultaat maar de helpdesk van Sonos gebeld. Op een uiterst correcte wijze te woord gestaan door een medewerker en die zij mij dat dit probleem nog nooit door hem was gesignaleerd. Na diverse vaste protocols doorlopen te hebben, overigens zonder resultaat afgesproken dat hij per email of telefoon mij op de hoogte zou houden over een oplossing die er hoe dan ook zou komen. 30 min. na ons gesprek belde hij terug met de 1e oplossing. (playbar aansluiten op een andere stroomgroep) Geen resultaat!
Dag 2 een email met nog 2 oplossingen en ook die zonder resultaat. We blijven doorgaan en komen eruit was en is het motto!

Intussen had ik ook niet stilgezeten en alle router instellingen nagelopen en het instel scherm van de tv, alles oké maar geen resultaat!
Bij toeval kwam ik in een sub menu van de tv terecht en daar stond software update!
Baat het niet dan schaad het niet dus die maar geprobeerd en .....BINGO! Dit was de oplossing en probleem opgelost. :D

ter lering en vermaak!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 2
Om welk Samsung model TV gaat het en welk firmware versie draait er nu op?