Beantwoord

Televisiegeluid zowel via Sonos playbar als Sonos play 1 kunnen horen.

  • 30 December 2018
  • 4 reacties
  • 1472 Bekeken

Hoi,

Wij hebben een Sonos Play 1 speaker aangeschaft en beschikken al over een Sonos Playbar. We hebben de Play 1 aangesloten met behulp van de app.

Bij muziek afspelen horen we het geluid via de playbar en de Play 1.
Bij TV kijken horen we het geluid alleen via de playbar, niet via de Play 1.

Nou lees ik over het bedraden van de Playbar of een Boost plaatsen om geluid van de TV zowel via de Playbar als de Play 1 te kunnen horen.

Echter ik zou denken dat indien je reeds over een Playbar beschikt, je de Play 1 hier zodanig mee zou kunnen verbinden, dat je het TV geluid via beide devices kan horen. En niet dat er een extra kabel of Boost nodig is.

De Play 1 is juist aangeschaft om los in de ruimte elders te kunnen zetten. De Playbar zit tenslotte al onder de TV bevestigd. En daarbij een extra Boost aanschaffen terwijl je al een Playbar hebt, lijkt me ook weer zo overbodig en dubbel. Zo blijven we bezig.


Graag hoor ik de oplossing.


Vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2019, 11:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zie ook graag onze Community Post.
Uitklappen van het kopje Groeperen van Sonos-Kamers zal meer uitleg bieden.
Reputatie 7
Badge +3
Maakt niet uit welke andere speaker het is, dit is niet hoe Sonos het bedoeld heeft en zal dus ook niet werken zoals gewenst. Enige optie is om er nog één bij te kopen en een surroundopstelling te maken. Je moet het eigenlijk zo zien dat de playbar rechtstreeks het geluid ontvangt van de tv en dit doorstuurt naar de andere speakers als surround geluid (is waarschijnlijk ook niet wat je zoekt omdat dit zgn omgevingsgeluidn zijn en niet hetzelfde als wat je hoort op de playbar).
Beste Erooij,

Dank voor uw reactie.

We beschikken niet over de Sonos One, maar Sonos Play 1.

We willen de Play 1 niet in een andere ruimte plaatsen, maar ook in de woonkamer, om idd een soort surround effect te creëren.

De Playbar onder de televisie hebben we al een tijdje en we luisteren altijd muziek via de app van Sonos op deze manier. Tevens komt het geluid van de Televisie via de Playbar.

Het gaat erom dat we bij muziek afspelen via de app van Sonos wel zowel geluid horen via de Playbar onder de TV als via de Play 1 en bij televisie kijken horen we enkel geluid via de Playbar.


Hoe dienen we dit aan te sluiten/te installeren zodat via beide devices (Playbar en Play 1) geluid te horen is tijdens het TV kijken, zonder de Play 1 extra te bekabelen of een extra Boost toe te passen?
Reputatie 7
Badge +3
normaal gesproken is de playbar alleen geschikt voor tv en kan je een surround opstelling maken met 2 ones. Sonos ziet dat dan eigenlijk als 1 speaker. Waarom zou je ook geluid van de tv in een andere kamer willen hebben. Er zullen ongetwijfeld oplossingen zijn door de one in een 2e kamer aan te maken, maar risico op vertraging e.d. zal aanwezig zijn.