Beantwoord

Synchronisatieprobleem met Philips 65OLED855/12

  • 13 June 2021
  • 2 reacties
  • 2233 Bekeken

Voor mensen die een Philips 65OLED855/12 hebben en hun Sonos Beam + one’s willen gebruiken, dan dienen zij rekening te houden met synchronisatieproblemen. Het geluid komt later dan het beeld.
 

Ik heb de technische ondersteuning van Philips gevraagd naar het probleem te kijken. Als op dit type tv de optie meerkanaals of meerkanaals bypass wordt aangezet dan treedt het bovengenoemde probleem op. Bij de setting ‘stereo’ loopt audio synchroon met beeld. Het is dus een software-probleem van de tv en niet van de Sonos of van aangesloten randapparatuur zoals een Apple TV of een tv-ontvanger van, in mijn geval, KPN.

Mocht Philips met een oplossing komen dan zal ik deze delen op dit forum.

 

een vriendelijke groet

Frank.

icon

Beste antwoord door FrankieVdV 13 June 2021, 18:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Thx voor info Frankie. Ik heb de settings gewijzigd op m’n KPN-box naar stereo en tv naar meerkanaals. Dan blijft sync idd goed. Bizarre is dus dat de Philips tv niet goed het dolby-audio signaal verwerkt van een externe bron. Belachelijk anno 2021, ik laat ze er bij Philips nog even op zwoegen. Moet softwarematig op te lossen zijn lijkt me zo 😉. Ben benieuwd waarmee Philips op de proppen komt om een consument tevreden te houden. Vertraging treedt namelijk ook op via mn Apple TV die ik op HDMI heb aangesloten….afijn; afwachten maar. Tv loopt nu in ieder geval synchroon op stereo.

Ik heb een Philips 65OLED805/12 softwarematig is deze hetzelfde als het model 855/12

Aangesloten zijn een Arc, 2 Ones’s en 2 sub’s.

Ik maak gebruik van een ZIGGO NEXT box en ervaar inderdaad synchronisatie problemen met beeld en geluid.

Deze problemen ondervond ik ook op het voorgaand model tv, de 65OLED804/12.

Dit is eenvoudig op te lossen door in het menu (beeld en geluid) van de ZIGGO NEXT de keuze Dolby audio op uitgeschakeld te zetten.

De tv kan dan gewoon op meerkanaals(bypass)

Beeld en geluid lopen dan perfect synchroon.

Kijk je Netflix, Videoland, Disneyplus via de app’s in de tv, dan lopen beeld en geluid ook synchroon.

De NEXT box is dan uitgeschakeld.

Het probleem zit hem dus niet in de tv maar in de digitale ontvangers.

Op PHLIPS tv’s zit wel Arc en geen EArc, met de Arc heb je nogal eens vlug het probleem van synchroniseren van beeld en geluid.

Earc lost dit over het algemeen op, maar altijd zeker is dit niet.

Ach en in feite maakt het niet uit dat de instelling van de Next box niet op Dolby uitvoer staat, er is toch geen enkele tv uitzending in 5.1.

Alle films die je via de tv Apps bekijkt, daar heeft de tv perfect 5.1 en ATMOS geluid door.

Natuurlijk moet je daar wel het geschikte abonnement voor hebben(NETFLIX)