Beantwoord

synchronisatie sonos beam met lg tv via canal digitaal

  • 25 August 2019
  • 3 reacties
  • 415 Bekeken

Badge
Wij maken gebruik van een Canal Digitaal modulekastje Titan 1 om signalen via de satelliet ontvanger te krijgen.
Zonder Sonos Beam loopt de lipsynchronisatie via de speaker van de LG TV goed.
Maar met Sonos Beam is het geluid vele malen mooier maar de lipsynchronisatie loopt gaandeweg de tijd steeds verder achterop.
In het kastje van Canal digitaal zit 1 HDMI aansluiting voor de aansluiting met de TV. Dus ik kan de sonos beam niet direct aansluiten op het kastje van Canal digitaal
Als ik de Canal Digitaal module uitzet en weer aan dan loopt de lipsynchronisatie in het begin goed maar verloopt weer na enige tijd. Erg irritant !
Wat kan ik doen ?
icon

Beste antwoord door Tim S 29 August 2019, 09:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Een mogelijke verklaring voor deze issues is dat je TV een bewerking doet op het audiosignaal dat hij binnenkrijgt: de Beam wil alleen Dolby Digital ontvangen. Kijk eens wat je Canal Digitaal kastje uitgeeft (DD+, PCM of iest anders) en wat je TV uitgeeft (kijk eens in de Sonos app bij Meer-Instellingen-Info over mijn Sonos systeem). En probeer dat allemaal op Dolby Digital te krijgen.
Badge
bedankt voor je reactie106rallye.
mijn canal digitaal kastje Titan 1 is inmiddels meer dan 7 jaar oud.
ik heb de specificaties gevonden in de gebruiksaanwijzing en stuur die hierbij. nu nog op het systeem zoeken waar ik dat kan vinden van het op Dolby Digitaal krijgen.

Reputatie 7
Badge +2
Je Beam zit op de TV aangesloten per HDMI? en je TV-decoder geeft dus via HDMI het geluid aan je TV?
Zou je het zelfde probleem ervaren als je de Beam (*via de optische convertor) rechtstreeks op de optische uitgang van het Canal Digitaal kastje zou aansluiten?