Vraag

Switchen tussen geluid van interne tv speakers en sonos amp

  • 11 January 2020
  • 5 reacties
  • 856 Bekeken

Goeiedag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan switchen tussen TV geluid via de TV speakers en TV geluid over de Amp?

Ik heb de instelling "automatisch afspelen TV" in het Sonos menu uit gezet en op mijn TV probeer ik via geluidsinstellingen te switchen naar TV speakers maar na 2 seconden geluid over de TV speakers wordt deze weer vanzelf teruggezet op HDMI ARC verbinding. Waarschijnlijk geforceerd vanuit de Amp.

Soms wil ik ook alleen het geluid over de TV speakers hebben omdat de externe speakers bij gesproken TV in combinatie met achtergrondmuziek niet altijd goed verstaanbaar zijn.

Nu helpt alleen de HDMI kabel uit mijn TV te halen maar dat kan niet echt de bedoeling zijn, lijkt mij.

Alvast bedankt voor de reacties!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge +1

Heb je al eens een andere HDMI ingang geprobeerd ipv de ARC uitgang op je TV? Dan wordt er niets geforceerd teruggestuurd. Of het gaat lukken weet ik niet. Dit is TV merk gerelateerd.

Hoi Domi,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben bang dat de Amp dan een groot deel van zijn functionaliteit verliest omdat de TV fungeert als "doorgeefluik" naar de andere apparaten die aan de TV en dus ook de Amp gekoppeld zijn. (Ziggo Horizon box, Blu-ray speler)

Reputatie 7

Tja. Aangezien een soundbar is bedoeld om altijd het geluid van je TV weer te geven en ARC daarop is ingesteld zal het niet mogelijk zijn om de speakers van je TV weer te gebruiken. Enige mogelijkheid is om de stekker van de HDMI (misschien liever de stroomstekker) eruit te trekken.

Heb je overigens de spraakversterking op je Beam al eens aangezet?

Dan vraag ik mij toch af waar de keuzeknop "Automatisch TV afspelen" voor bedoeld is.…

Als dit niet meer mogelijk zou zijn, waarom dan nog de keuze voor aan of uit?

Reputatie 7

Ik denk dat je dit niet goed interpreteert. De keuze is “Automatisch TV afspelen” of “elke keer de Beam via de app vertellen dat hij de TV en niet iets anders moet afspelen”. Heeft dus niets te maken met keuze tussen TV-speakers en de Beam.