Vraag

Switch aangesloten voor 5.1 geluid. Maar op Netflix toch geen Dolby Digital mogelijk. Oplossing?

  • 16 February 2016
  • 13 reacties
  • 7452 Bekeken

Hallo allen,

Omdat mijn Samsung smart tv geen DD 5.1 surround sound uitzendt, heb ik op aanraden van dit en het tweakers forum uiteindelijk de volgende switch gekocht:

http://www.kabelstore.nl/product-reviews/164607/konig-4-poorts-hdmi-switch-3d-en-arc.html

Bij het afspelen van een dvd in mijn PS4 heb ik nu inderdaad 5.1 geluid. Maar bij het afspelen van de meeste Netflix content op mijn Chromecast -aangesloten op de switch- heb ik geen geluid. Standaard speelt Netflix Dolby Digital af en ik moet dan steeds handig de audio op 'stereo' zetten in de instellingen. Pas dan heb ik weer geluid. Hij blijkt dus alsnog geen 5.1 geluid te pakken op Netflix.

Afgezien van het feit dat ik het jammer vindt dat ik op Netflix nu alsnog geen 5.1 geluid heb, is het handmatig swtichen naar stereo ook nog eens heel erg vervelend. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Iemand?...
Badge +1
heeft dat niet te maken met de Dolby Digital plus? en word deze wel ondersteund door sonos... geen idee ik zal ook eens testen
Reputatie 5
Badge +2
Hallo allen,

Omdat mijn Samsung smart tv geen DD 5.1 surround sound uitzendt, heb ik op aanraden van dit en het tweakers forum uiteindelijk de volgende switch gekocht:

http://www.kabelstore.nl/product-reviews/164607/konig-4-poorts-hdmi-switch-3d-en-arc.html

Bij het afspelen van een dvd in mijn PS4 heb ik nu inderdaad 5.1 geluid. Maar bij het afspelen van de meeste Netflix content op mijn Chromecast -aangesloten op de switch- heb ik geen geluid. Standaard speelt Netflix Dolby Digital af en ik moet dan steeds handig de audio op 'stereo' zetten in de instellingen. Pas dan heb ik weer geluid. Hij blijkt dus alsnog geen 5.1 geluid te pakken op Netflix.

Afgezien van het feit dat ik het jammer vindt dat ik op Netflix nu alsnog geen 5.1 geluid heb, is het handmatig swtichen naar stereo ook nog eens heel erg vervelend. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.


Zou je voor mij een diagnose willen insturen op het moment dat je Netflix afspeeld in Dolby formaat.
Zou het eraan kunnen liggen dat je Netflix via de Chromecast afspeelt? Als je een smart-TV hebt kun je vaak via het menu op de TV ook gewoon Netflix kiezen zonder dat de Chromecast er tussen zit...
Zie ook http://www.netflix-nederland.nl/netflix-op-tv/ voor meer info.
Badge
Heb hier hetzelfde probleem helaas. De chromecast zend DDP uit en dit word niet onsersteund door sonos. Als ik netflix kijk via de app op mijn smart tv van Sony zelf dan heb ik wel 5.1. Ga hier dus wss weer mijn apple tv aansluiten en de chromecast niet meer gebruiken...
Netflix via de Horizon (Ziggo) en via de app van mijn LG tv werkt niet icm 5.1. Ik moet handmatig stereo kiezen om geluid te hebben. Gek genoeg heb ik wel 5.1 dolby van Netflix via mijn PS4pro. Als ik de helpdesk van Sonos bel wordt ik ik hierover helaas weinig proffesioneel geholpen. Medewerker snapt het probleem niet echt, heeft er nog nooit van gehoord (ook niet als ik verwijs naar het forum en meerdere meldingen op internet). Uiteindelijk het makkelijk antwoord, daarvoor moet u bij Ziggo wezen en het gesprek wordt beeindigd met Doeg/Doei.
Nu kan ik dus wel Netflix 5.1 afspelen, maar ik vind het gek dat het niet werkt via Horizon om mijn LG tv.
Badge
Netflix via de Horizon (Ziggo) en via de app van mijn LG tv werkt niet icm 5.1. Ik moet handmatig stereo kiezen om geluid te hebben. Gek genoeg heb ik wel 5.1 dolby van Netflix via mijn PS4pro. Als ik de helpdesk van Sonos bel wordt ik ik hierover helaas weinig proffesioneel geholpen. Medewerker snapt het probleem niet echt, heeft er nog nooit van gehoord (ook niet als ik verwijs naar het forum en meerdere meldingen op internet). Uiteindelijk het makkelijk antwoord, daarvoor moet u bij Ziggo wezen en het gesprek wordt beeindigd met Doeg/Doei.
Nu kan ik dus wel Netflix 5.1 afspelen, maar ik vind het gek dat het niet werkt via Horizon om mijn LG tv.


Heb je op de horizon box wel dolby aan staan? Dit staat standaard uit! Even aanpassen bij de geavanceerde instellingen dan werkt het!
Bedankt voor reactie. Dit had ik al gezien en aangezet. Helaas werkt het dan nog niet. Bij jouw dus wel?
Dan ligt het waarschijnlijk aan mijn LG tv (47LM860V). De Horizon geeft waarschijnlijk toch een ander soort formaat Dolby door dan de PS4pro, waar mijn TV niet mee om kan gaan. Dit is toch een groot nadeel van de gekozen oplossing van Sonos om alle aansluitingen via de tv te laten lopen en de tv optisch te verbinden. Hoop dat de nieuwe generatie meerdere HDMI-aansluitingen krijgt op de Playbar en ondersteuning van meerder audio formaten (oa DTS).
Ik ga thuis nog proberen om de Horizon rechtstreeks aan te sluiten op de Playbar. Als deze dan wel werkt, dan ligt het aan de tv. Een switch is dan wellicht een optie voor mesen zonder een PS4.
Nog wat gevonden op het engelse forum. Het probleem is dat Sonos geen Dolby Digital plus (DD5.1+) ondersteunt (net als DTS). De PS4 zet dit signaal waarschijnlijk om in gewoon DD5.1 wat de playbar wel kan verwerken. De apple Tv schijnt dit ook te kunnen. Nogmaals, wel een groot nadeel van de huidige generatie playbar. Ik hoop dat dit met een nieuwe generatie wordt opgelosd.
Wel slecht dat ik dit zelf moet uitzoeken en dat de helpdesk dit niet weet.
Badge
Ja hier werk mijn horizon en apple tv wel met 5.1 icm de playbar. De chromecast krijg ik dan weer niet op 5.1 werkend... heb een sony bravia!
Reputatie 5
Badge +2
................... Nu kan ik dus wel Netflix 5.1 afspelen, maar ik vind het gek dat het niet werkt via Horizon om mijn LG tv.

Ik zie dat je al contact heb gehad met onze support, heb je hier nog een referentie nummer gekregen? Overigens zie ik dat je nog wat testjes gedaan heb, wat gebeurde er toen je de PLAYBAR direct op de Horizon box had aangesloten?
Ik zie dat deze Konig niet geschikt is voor de ziggobox. Kijk maar eens bij de link. http://www.kabelstore.nl/product-reviews/164607/konig-4-poorts-hdmi-switch-3d-en-arc.html
.
Weet iemand trouwens welke wel geschikt is voor de ziggo box? Ervaringen?

Bedankt, Alex
Reputatie 7
Badge +2
Officieel ondersteunt Sonos geen switches of convertors, mede omdat dit vaak problemen met zich mee brengt, bijvoorbeeld geen geluid hebben, of een Dolby signaal wat in stereo blijft staan.